06

تیر

1405


سیاسی

02 خرداد 1405 17:35 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، «سید عباس عراقچی»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «بدر بن حمد البوسعیدی» همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری عمانی، دو طرف در این تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر درباره آخرین تحولات منطقه، روند تلاش‌ها و مذاکرات دیپلماتیک جاری و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای اتخاذ رویکردهای سیاسی که به حل‌وفصل متعادل و عادلانه نقاط اختلاف کمک کند، پرداختند.

همچنین در این تماس تلفنی بر اهمیت ازسرگیری دریانوردی آزاد و ایمن تأکید شد.

وزیر امور خارجه ایران امروز همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود در مورد تلاش برای ایجاد صلح و تقویت ثبات در منطقه رایزنی کرد.

آل ثانی در این گفت وگو تاکید کرد که کشورش از تلاش ها برای رسیدن به توافق فراگیر و پایان بحران، حمایت کامل می کند.

محمد بن عبدالرحمن افزود که حمایت تمام طرف ها از تلاش ها برای تحقق صلح پایدار امری ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت آزادی دریانوردی ادعا کرد بستن تنگه هرمز منجر به عمیق تر شدن بحران می شود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال