فرهنگی و هنری
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رصد شبانه روزی تهدیدات بهداشتی در سطح کشور گفت: با وجود آمادگی کامل آزمایشگاهها، تاکنون هیچ موردی از ویروسهای جدید شایع جهان در ایران مشاهده نشده است.
علیرضا رئیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایرنا اظهار کرد: در سطح کشور رصد روزانه و هفتگی دقیقی را دنبال میکنیم؛ در این راستا تمامی استانها به آزمایشگاههای مجهز برای رصد بیماریها تجهیز شدهاند و گزارشهای سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع بیماریها در سایر نقاط دنیا به صورت لحظهای در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: علاوه بر پایش مرزی، نمونهگیریهای سیستماتیک و رندوم (تصادفی) در بیمارستانها و مراکز درمانی سراسر کشور در حال انجام است تا به محض شناسایی کوچکترین مورد مثبت، عملیات مداخله و اطلاعرسانی آغاز شود.
مورد مثبتی از هانتاویروس در کشور مشاهده نشده است
معاون وزیر بهداشت در خصوص نگرانیها از شیوع هانتا ویروس، تصریح کرد: در هفتههای اخیر که بحث برخی ویروسهای جدید مطرح شده، بلافاصله هشدارهای لازم به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی صادر و آزمایشگاههای مرجع در مراکز استانها مجهز شدند، خوشبختانه با وجود دیدهبانی فعال، تا این لحظه هیچ مورد مثبتی در کشور گزارش نشده است.
وی تأکید کرد: در این زمینه نیز تمامی بیمارستانهای اصلی در هر استان موظف شدهاند از تمامی بیماران بستری که علائم مشکوک و مطابق با پروتکلهای ابلاغی دارند، بلافاصله نمونهگیری کنند.
هیچ مورد مثبتی از ویروسهای جدید در ایران گزارش نشده است/سفید بالکها ناقل بیماری نیستند
حذف مالاریا در کشور
رئیسی با اشاره به بروز بیماری تب دانگی گفت: این بیماری تنها در شرق کشور و در شهرستان چابهار مشاهده شده و با کنترل این بیماری سرایتی در نقاط دیگر کشور مشاهده نشده است.
وی به موفقیتهای نظام سلامت در مبارزه با بیماریهای واگیردار اشاره کرد و افزود: ایران اکنون در مراحل نهایی حذف مالاریا قرار دارد، به رغم شیوع بالای این بیماری در کشورهای همسایه شرقی کشور از جمله افغانستان و پاکستان اما این بیماری در کشور کنترل شده است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، خوشبختانه با اقدامات به موقع بهداشتی در مراحل حذف بیماری تب مالاریا در کشور هستیم.
مالاریا یک بیماری عفونی و انگلی خطرناک است که توسط نیش پشه آلوده (آنوفل) به انسان منتقل میشود. انگل وارد خون شده و گلبولهای قرمز را تخریب میکند. علائم اصلی شامل تب شدید، لرز متناوب، سردرد، دردهای عضلانی و تهوع است که معمولاً ۱۰ تا ۱۵ روز پس از گزش ظاهر میشوند.
هیچ مورد مثبتی از ویروسهای جدید در ایران گزارش نشده است/سفید بالکها ناقل بیماری نیستند
سفید بالکها ناقل بیماری نیستند
رئیسی در خصوص برخی نگرانی ها از زیاد شدن سفید بالکها (مگس سفید) در تهران و امکان ناقل بودن این حشرات در شیوع بیماری میان انسانها گفت: با توجه به شرایط اقلیم کشور ( به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی از جمله بارندگی مطلوب) این حشرات بیشتر شدهاند به طور قطع برای انسان ها بی خطر بوده و ناقل بیماری نیستند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک