سلامت
عملیات اجرایی بزرگترین مرکز تخصصی دیالیز استان هرمزگان با زیربنای ۳ هزار متر مربع و با هدف رفع کمبودهای زیرساختی و کاهش آلام بیماران کلیوی، در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز شد.
به گزارش صبح ساحل، این پروژه که نقطه عطفی در «نهضت سلامت» استان به شمار میرود، طی ۱۸ ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید امروز با حضور استاندار هرمزگان، مسئولان ارشد سلامت و مدیران حوزه صنعت کلید خورد.
ایجاد ظرفیت برای ۸۰ تخت جدید دیالیز
استاندار هرمزگان، در آیین کلنگزنی این مرکز، توسعه زیرساختهای درمانی و تکمیل پروژههای حوزه سلامت را از اولویتهای جدی مدیریت استان دانست و بر لزوم تسریع روند اجرای این پروژهها با همکاری بخشهای دولتی و خصوصی تأکید کرد. محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه دیالیز در مراکز استان فعال است و به ۸۵۰ بیمار خدمات ارائه میشود، کمبود فضا و تجهیزات را از چالشهای موجود برشمرد. وی ابراز امیدواری کرد با راهاندازی این مرکز جامع، حدود ۸۰ دستگاه دیالیز جدید به ظرفیت استان اضافه شده و بیماران کلیوی از تحمل رنج سفر برای درمان بینیاز شوند.
افزایش چشمگیر ظرفیت دیالیز با راهاندازی مرکز جامع
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیز در این مراسم ضمن تأیید نیاز مبرم استان به خدمات دیالیز، به وضعیت موجود اشاره کرد: در بیمارستان شهید محمدی از ۴۰ دستگاه دیالیز موجود ، ۷ دستگاه به صورت پشتیبان است و ۳۳ دستگاه فعال است، با راهاندازی این مرکز جامع، حدود ۴۰ دستگاه جدید در همین مکان مستقر خواهد شد و با تجمیع امکانات، مجتمع دیالیزی با ظرفیت ۷۰ تخت دیالیزی شکل خواهد گرفت. دکتر پژمان شاهرخی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزوده شدن ۱۰۰ دستگاه دیالیز در نهضت سلامت خبر داد و افزود: بر اساس استانداردها و شاخص ها به ازای هر ۴ بیمار می بایست یک دستگاه داشته باشیم .وی همچنین از برنامههای تدوینشده برای پیشگیری از دیابت و فشار خون، به عنوان عوامل اصلی نارسایی کلیوی، خبر داد.
مشارکت بخش صنعت در تحقق «نهضت سلامت»
این پروژه عظیم درمانی، با اعتباری بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وبه همت «شرکت توسعه صنایع انرژیبر پارسیان جنوب» احداث میشود. شکیب ذوالغیاث، مدیرعامل این شرکت، در این مراسم ضمن تأکید بر ضرورت ایفای مسئولیتهای اجتماعی صنایع، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خود را مکلف به حضور مؤثر و مستمر در حوزه سلامت میداند و با بهرهگیری از ظرفیتهای فنی و مهندسی منطقه، این مرکز را طی ۱۸ ماه تکمیل خواهد کرد. وی افزود که این اقدام نقش مهمی در کاهش مراجعات درمانی بیماران به خارج از استان و ارتقای کیفیت خدمات درمانی ایفا خواهد کرد.
ذوالغیاث با تأکید بر نیاز جدی استان به توسعه خدمات دیالیز عنوان کرد: طی سالهای اخیر، افزایش بیماران کلیوی و محدودیت در ظرفیت تختها و تجهیزات دیالیزی، فشار قابل توجهی بر مراکز درمانی هرمزگان وارد کرده است؛ موضوعی که بارها از سوی مسئولان حوزه سلامت و خانواده بیماران مطرح شده و ضرورت ایجاد یک مرکز تخصصی و مجهز را دوچندان کرده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم اخیر، اقدامات مؤثری در قالب نهضت سلامت در استان هرمزگان انجام شده و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز خود را مکلف به حضور مؤثر و مستمر در حوزه سلامت میداند.
نگاهی به آینده؛ ضرورت پاسخگویی به رشد فزاینده بیماران
دکتر کاشانی، رئیس بیمارستان شهید محمدی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار دیالیزی در این بیمارستان خدمات دریافت میکنند، نسبت به رشد فزاینده این بیماران در ۱۰ سال آینده هشدار داد و گفت: پیشبینی میشود این تعداد به ۲ هزار نفر افزایش یابد. با وجود ۳۳ تخت دیالیز فعال، این ظرفیت پاسخگوی نیاز فعلی و آینده نیست و راهاندازی مرکز جدید، گامی اساسی برای جبران این کمبود خواهد بود.


تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید