ورزشی
در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ۲۸ کارت قرمز به بازیکنان داده شد که بیشترین تعداد کارت قرمز در طول تاریخ جام جهانی است.
به گزارش صبح ساحل، ۲۸ روز دیگر جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز میشود و ۴۸ تیم حاضر در این رقابتها در ۱۲ گروه چهار تیمی برابر هم به میدان میروند. تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶، هر روز، یک واقعه مربوط به جام جهانی را برای شما منتشر میکنیم.
جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان یکی از خشنترین جامهای تاریخ فیفا بود که ۲۸ بار به بازیکنان کارت قرمز داده شد.
همچنین ۳۴۵ کارت زرد نیز در جام جهانی ۲۰۰۶ به بازیکنان داده شد که آمار بالایی محسوب میشود. خشنترین بازی این جام، بازی پرتغال و هلند بود که ۱۶ کارت زرد و چهار کارت قرمز توسط والنتین ایوانف، داور روس به بازیکنان دو تیم داده شد.
همچنین در بازی گروهی ایتالیا و آمریکا (که با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید)، سه کارت قرمز به بازیکنان (یکی از ایتالیا و دو نفر از آمریکا) نشان داده شد که در آن زمان رکوردی برای تعداد اخراج در یک بازی بود.
جالب است بدانید که ایالات متحده با ۲ کارت قرمز، به همراه تیمهایی مثل ایتالیا، پرتغال و هلند، بیشترین تعداد اخراج را در آن دوره داشتند.
اما آخرین (۲۸ امین) کارت قرمز آن تورنمنت، بدون شک مشهورترین و تاثیرگذارترین آن بود؛ کارت قرمز زینالدین زیدان در فینال جام جهانی. در دقیقه ۱۱۰ بازی با ایتالیا، زیدان پس از شنیدن الفاظی از مارکو ماتراتزی، با ضربه سر محکم به سینه او کوبید و توسط داور از زمین اخراج شد. فرانسه در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد و ستاره فرانسوی با این صحنه جنجالی از فوتبال خداحافظی کرد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند