سیاسی
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تجاوزکارانه ارتش تروریستی آمریکا علیه ٢ فروند نفتکش متعلق به ایران در حوالی بندر جاسک و تنگه هرمز و تعرضها علیه چند محل در مناطق ساحلی مشرف به تنگه به شدت محکوم کرد.
به گزارش صبح ساحل، در این بیانیه آمده است:
«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تجاوزکارانه ارتش تروریستی أمریکا علیه ٢ فروند نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی ایران در حوالی بندر جاسک و تنگه هرمز و تعرضات صورت گرفته علیه چند نقطه در مناطق ساحلی مشرف به تنگه هرمز، که در ساعات پایانی پنج شنبه شب ١٧ اردیبهشت و ساعات اولیه بامداد جمعه ١٨ اردیبهشت صورت گرفت، را به شدت محکوم میکند.
این حملات با پاسخ مقتدرانه و «سیلی سنگین» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و متجاوزان در رسیدن به اهداف نامشروعشان ناکام ماندند. این اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز، نه تنها نقض آشکار تفاهم آتش بس مورخ ١٩ فروردین ماه ١٢٠٥ است، بلکه نقض فاحش بند ع ماده ٢ منشور و مصداق عمل تجاوزکارانه طبق قطعنامه تعریف تجاوز (قطعنامه شماره ٣٣١٣) مجمع عمومی سازمان ملل محسوب میشود.
تداوم اقدامات تجاوزکارانه همراه با رفتارهای متناقض، لفاظیهای سخیف و فرافکنیهای رسواکننده از سوی مقامهای ارشد آمریکایی، گویای تشدید استیصال و سردرگمی هیات حاکمه آمریکا و ناتوانی مفرط آنها در «شناخت مساله» و «یافتن راهحل» معقول برای خروج از باتلاق خود ساخته است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر عزم نیروهای مسلح مقتدر ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی، استقلال و حاکمیت ملی ایران در برابر هرگونه تعرض و شرارت، توجه شورای امنیت سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل را به مسئولیت هایشان در رابطه با صیانت از صلح و امنیت بینالمللی ذیل منشور ملل متحد جلب کرده و نسبت به پیامدهای خطرناک بیتفاوتی و مماشات سازمان ملل متحد نسبت به یاغی گری و قانون شکنی هیات حاکمه آمریکا هشدار می دهد.
اکنون بیش از هر زمانی این واقعیت آشکار شده است که پیوند دادن امنیت و ثبات منطقه به حضور مداخله جویانه آمریکا و دیگر بازیکران بیگانه، اشتباه است. حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نه تنها کمکی به ثبات و امنیت منطقه نکرده، بلکه خود عامل و مسبب ناامنی با پیامدهای گسترده منطقهای و جهانی شده است،
جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر پایبندی به سیاست حسن همسایگی و احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه، بار دیگر دولتهای منطقه را دعوت میکند با نگاهی مسئولانه و متکی بر تجارب اخیر، برای ایجاد ساز وکار امنیتی درونزا، مبتنی بر اعتماد جمعی و عاری از دخالتهای مخرب بازیگران خارج از منطقه تلاش کنند.»
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات