سرویس بین الملل
نخستین نفتکش کره جنوبی که در دوران کاهش محدودیتها توانسته بود از تنگه هرمز عبور کند به مقصد رسید.
به گزارش صبح ساحل از آسوشیتدپرس، یک پالایشگاه کره جنوبی اعلام کرد یک نفتکش با پرچم مالت که یک میلیون بشکه نفت خام حمل میکرد، پس از عبور از تنگه هرمز در اواسط آوریل، روز جمعه به سواحل غربی کره جنوبی رسید.
کره جنوبی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، بخش عمده نفت خام خود را از خاورمیانه وارد میکند. گزارش شده است که این محموله یک میلیون بشکهای معادل ۳۵ تا ۵۰ درصد مصرف روزانه نفت خام کره جنوبی است.
شرکت «اچ دی هیوندای اویل بانک» اعلام کرد نفتکش «اودسا» صبح جمعه، چند هفته پس از عبور از تنگه هرمز در دوره مذاکرات آتشبس میان ایران و ایالات متحده، به آبهای ساحلی بندر غربی سئوسان رسید.
قرار است این نفتکش اواخر روز جمعه در تأسیسات پهلوگیری فراساحلی شرکت لنگر بیندازد تا نفت خام خود را تخلیه کند. شرکت اچ دی هیوندای اویل بانک اعلام کرد قصد دارد این نفت خام را به فرآوردههایی مانند بنزین، گازوئیل و نفتا پالایش کند. این شرکت افزود که تأسیسات آن توان پالایش روزانه تا ۶۹۰ هزار بشکه نفت خام را دارد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع گفته است که این کشتی در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) در دورهای کوتاه از کاهش محدودیتها توانسته بود از تنگه هرمز عبور کند.
کره جنوبی سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نفت خام و ۵۰ درصد نفتای خود که ماده اولیه مهم صنایع پتروشیمی و تولید پلاستیک است را از طریق تنگه هرمز وارد کرده بود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند