06

تیر

1405


سرویس بین الملل

18 اردیبهشت 1405 10:57 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل از آسوشیتدپرس، یک پالایشگاه کره جنوبی اعلام کرد یک نفتکش با پرچم مالت که یک میلیون بشکه نفت خام حمل می‌کرد، پس از عبور از تنگه هرمز در اواسط آوریل، روز جمعه به سواحل غربی کره جنوبی رسید.

کره جنوبی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، بخش عمده نفت خام خود را از خاورمیانه وارد می‌کند. گزارش شده است که این محموله یک میلیون بشکه‌ای معادل ۳۵ تا ۵۰ درصد مصرف روزانه نفت خام کره جنوبی است.

شرکت «اچ دی هیوندای اویل بانک» اعلام کرد نفتکش «اودسا» صبح جمعه، چند هفته پس از عبور از تنگه هرمز در دوره مذاکرات آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده، به آب‌های ساحلی بندر غربی سئوسان رسید.

قرار است این نفتکش اواخر روز جمعه در تأسیسات پهلوگیری فراساحلی شرکت لنگر بیندازد تا نفت خام خود را تخلیه کند. شرکت اچ دی هیوندای اویل بانک اعلام کرد قصد دارد این نفت خام را به فرآورده‌هایی مانند بنزین، گازوئیل و نفتا پالایش کند. این شرکت افزود که تأسیسات آن توان پالایش روزانه تا ۶۹۰ هزار بشکه نفت خام را دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع گفته است که این کشتی در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) در دوره‌ای کوتاه از کاهش محدودیت‌ها توانسته بود از تنگه هرمز عبور کند.

کره جنوبی سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نفت خام و ۵۰ درصد نفتای خود که ماده اولیه مهم صنایع پتروشیمی و تولید پلاستیک است را از طریق تنگه هرمز وارد کرده بود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال