سلامت
در نخستین سحرگاه اردیبهشتماه ۱۴۰۵، صدای تصادفی مهیب و غمانگیز در بلوار امامحسین بندرعباس، سکوت بامداد را شکست و زندگی یک جوان ۲۲ساله هرمزگانی در هم پیچید. مدتی بعد "محمد امین ذاکری" در حالی که در اوج غم و اشک در آرامستان باغو، به خاک سپرده شد، اما با بخشیدن اعضای بدنش، در فصل جدیدی از زندگی دیگران، جان تازهای دمید و به عنواناولین جانآفرین سال ۱۴۰۵ در هرمزگان، در قلب کسانی که هنوز فرصت زندگی داشتند، جای گرفت.کبد و کلیه های این راکب جوان در بدن ۳ بیمار پیوند خورد.
مرگ مغزی
ساعت ۳:۵۰بامداد سه شنبه یکم اردیبهشت وقوع یک سانحه رانندگی به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد. محمد امین، راکب موتورسیکلتی که دقايقی قبل در برخورد مهیب با خودرو عبوری در کسری از ثانیه، میان زمین و آسمان معلق مانده بود، به علت ضربات متعدد به سر و اندامها در وضعیت وخیم قرار گرفت. وی بلافاصله توسط نیروهای اورژانس پس از درمان اولیه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد اما تقدیر، برای او نقشه دیگری داشت تیم درمان پس از انجام اقدامات اولیه، تصویربرداریهای تخصصی و آزمایشهای لازم، به دلیل شدت آسیبهای مغزی وی را به بخش مراقبتهای ویژه انتقال دادند. روزها گذشت و تلاش کادر پزشکی برای بازگرداندن محمد امین به زندگی، بینتیجه ماند، تا اینکه در نهم اردیبهشت، مرگ مغزی او رسماً اعلام شد.
بخشش زندگی
در میان اندوه و ناباوری، پدر و مادر با قلبی سرشار از عشق به همنوع، تصمیم تلخ اما شیرین اهدای عضو را گرفتند.در همان شامگاه غمانگیز، رضایتنامه اهدای اعضاء امضا شد تا زندگی بخشیدن به دیگران، تسلیبخش اندوهشان باشد. پس از انجام روند رضایتگیری توسط کارشناسان واحد اهدا عضو، هماهنگیهای لازم انجام و پس از حضور جراحان تیم برداشت عضو شیراز، عمل برداشت عضو در شامگاه نهم اردیبهشت ماه با عملیات برداشت اعضا با دقت وسرعت آغاز شد.
امانت های گران بها
کلیهها و کبد محمد امین، امانتهایی گرانبها، از بدن او جدا شده و آماده سفر به بیمارستان بوعلی سینا شیراز جهت اهدا به بیماران نیازمند در نوبت پیوند اعزام شد. کبد محمد امین، به یک بیمار پیوند زده شد و کلیههایش نیز، جان دوبارهای به دو تن دیگر بخشید.
ایثار
دکتر آرش رحیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: اقدام والامنشانه خانواده این جانآفرین جوان،جلوهای کمنظیر از انساندوستی و ایثار است،اهدای عضو، هدیهای برای ادامه زندگی دیگران است و ما قدردانبزرگی و همراهی آنان در این لحظه سخت هستیم.دکتر محمود حسین پور مسئول واحد اهدای عضو استان هرمزگان، نیز با تقدیر از اقدام بزرگ خانواده این جانآفرین گفت: کار ارزشمند اهدا عضو، جلوهای از ایمان، عشق به همنوع و باور به تداوم زندگی است، خانواده مرحوم محمدامین ذاکری با پذیرش این تصمیم بزرگ در لحظهای دشوار، الگویی از انساندوستی برای همه ما شدند و شایسته بالاترین تقدیر و تجلیلاند.
وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و کمک به همنوع ، شهرداری بندرعباس با همکاری واحد اهدای عضو استان، قطعهای ویژه را در آرامستان باغو به خاکسپاری آن دسته از عزیزانی که عضو بدن خود را اهدا می کنند اختصاص داد.
آرامش ابدی
پیکر این جوان ایثارگر پس از انجاممراحل قانونی و آیین وداع، پنجشنبه دهم اردیبهشت در قطعه ویژه اهداکنندگان عضو در آرامستان باغو به خاک سپرده شد، محمد امین که اگرچه در اوج جوانی از دنیا رفت، اما نامش با بخشش و فداکاری گره خورد و روح بلند او در کالبد سه انسان دیگر قرار گرفت.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک