06

تیر

1405


سیاسی

12 اردیبهشت 1405 21:00 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه هفته گذشته (ششم اردیبهشت) هم در تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و روندهای جاری دیپلماتیک به تبادل نظر پرداخته بود.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح ابعاد گوناگون وضعیت جاری در منطقه، به‌ویژه تحولات مرتبط با آتش‌بس و چالش‌های پیش‌روی تثبیت آن، همتای قطری خود را در جریان آخرین ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌بخشی به جنگ و کاهش تنش‌ها قرار داد.

در ادامه این گفت‌وگو، طرفین با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی سازنده کشورهای منطقه در مدیریت بحران‌ها، بر تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک به‌منظور حمایت از ابتکارات صلح و تقویت ثبات منطقه‌ای تأکید کردند.

وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن استقبال از رویکرد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کشورش برای ادامه ایفای نقش فعال در مسیر میانجی‌گری و تسهیل گفت‌وگوها با هدف پایان دادن به جنگ تأکید کرد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک