علم و فناوری
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آزمونهای غیرحضوری علوم پزشکی مورد تأیید نیست، گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان حضوری برگزار میشود.
به گزارش صبح ساحل، دکتر طاهره چنگیز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آموزشی در اسفندماه و همزمان با آغاز شرایط جنگی، اظهار کرد: آموزش دروس نظری در دانشگاههای علوم پزشکی بهصورت مجازی آغاز شده و در کنار آن، آموزش دورههای دستیاری و کارورزی پزشکی به شکل مستمر ادامه دارد؛ چراکه این گروهها بهطور فعال در ارائه خدمات درمانی نیز مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه آموزشهای بالینی و عملی امکان برگزاری غیرحضوری ندارند، افزود: این بخش از آموزشها بهطور موقت در مقطعی از اسفند و نیمه نخست فروردین متوقف شد تا دانشگاهها بتوانند متناسب با شرایط، برنامهریزی لازم را برای فشردهسازی دورههای عملی انجام دهند.
وی ادامه داد: بر این اساس، دانشگاهها مکلف شدند دورههای حضور دانشجویان را کوتاه کرده و آموزشهای عملی را در بازههای فشرده دو تا سه هفتهای به جای دورههای یکماهه برگزار کنند.
به گفته وی، از نیمه فروردین به بعد، دانشگاهها بهتدریج فعالیت آموزشی خود را از سر گرفته و آموزشهای بالینی در رشتههای مختلف در حال اجراست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به نگرانی برخی خانوادهها و دانشجویان در شرایط خاص کشور گفت: به دانشجویانی که تمایل به عدم حضور داشتند، امکان استفاده از مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات یا انتقال موقت به محل زندگی خانوادهها داده شد و دانشگاهها نیز با این درخواستها تا حد امکان موافقت کردند.
وی افزود: در دورههای تحصیلات تکمیلی از جمله PhD نیز آموزشها بهصورت ترکیبی شامل آموزش حضوری برای دروس آزمایشگاهی و آموزش مجازی برای دروس نظری ادامه دارد و تلاش میشود کاستیهای آموزشی در پایان ترم جبران شود.
دکتر چنگیز درباره وضعیت آزمونهای علوم پزشکی نیز توضیح داد: به دلیل عدم امکان احراز هویت دقیق در آزمونهای غیرحضوری، آزمونهای کشوری همچنان بهصورت حضوری برگزار خواهند شد.
وی تاکید کرد: آزمونهای مجازی صرفا برای بازخورد آموزشی قابل استفاده هستند و بهعنوان آزمونهای میانترم یا پایانترم مورد تأیید نیستند.
وی افزود: آزمونهای جامع علوم پزشکی، دندانپزشکی، آزمون پیشکارورزی و آزمون ۱۸۰ واحدی داروسازی به دلیل شرایط موجود در موعد مقرر برگزار نشدند و برای جلوگیری از وقفه تحصیلی، تسهیلاتی برای دانشجویان واجد شرایط در نظر گرفته شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: دانشجویانی که حداقل معدل لازم را کسب کردهاند، اجازه ورود مشروط به مقاطع بالاتر را دریافت کردهاند و در آزمونهای بعدی شرکت خواهند کرد. همچنین برای برخی دانشجویان داروسازی با معدل بالاتر از ۱۴، امکان فارغالتحصیلی بدون شرکت در آزمون جامع ۱۸۰ واحدی فراهم شده است.
وی در پایان تاکید کرد: هدف اصلی وزارت بهداشت، جلوگیری از توقف روند آموزشی و حفظ کیفیت آموزش در شرایط بحرانی است و از دانشجویان خواست با جدیت در ترم جاری ادامه تحصیل دهند تا در صورت اعمال تسهیلات جدید، بتوانند از آن بهرهمند شوند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
قانون تعیین تكلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حاجی آباد
فراخوان عمومی یک مرحله ای - نوبت دوم
مناقصه عمومی همزمان با ارزیابی بصورت یکپارچه ( 39 -1405 )
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
سند مالکیت ششدانگ یک قطعه زمین محصوری
موضوع قانون تعیین وتکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی میناب
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
موضوع قانون تعيين تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مستقر در واحد ثبتی حوزه ثبت ملک پارسیان
قانون ساماندهی املاک که در محدوده بافت مسکونی شهرستان پارسیان
آگهی مجمع عادی به طور فوق العاده نوبت دوم
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است