سلامت
امروز دو مرکز مهم درمانی در بیمارستان فوقتخصصی کودکان بندرعباس افتتاح شد. بخش همودیالیز و بخش شیمیدرمانی سرپایی، هماتولوژی و پیوند “ساحل خلیج فارس” که با هدف ارتقای خدمات درمانی کودکان و بیماران خاص استان راهاندازی شدهاند. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت دولت، خیرین و بخش خصوصی اجرا شد تا بیماران نیازمند درمانهای خاص، دیگر ناچار به سفر به سایر استانها نباشند.
به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان، در آیین این مراسم با تأکید بر نقش مشارکت مردمی و ارگانهای حاکمیتی در تحقق حکمرانی مطلوب گفت: اگر دولت، مجلس و مردم در کنار هم عمل کنند، سرعت و کیفیت خدماترسانی در حوزه سلامت بهطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.محمد آشوری، استاندار هرمزگان، رفع کمبود زیرساختها، تجهیزات و نیروی انسانی را از اولویتهای جدی دولت در بخش سلامت دانست و افزود: راهاندازی این دو مرکز با سه دستگاه دیالیز و امکانات درمانی نوین، گامی اساسی در تکمیل زنجیره سلامت استان است.وی همچنین از بهرهبرداری «همراهسراهای بیمارستانی» با مشارکت اتاق بازرگانی استان در آینده نزدیک خبر داد که شرایط آرامتری را برای بیماران و خانوادههایشان فراهم خواهند کرد. آشوری افزود: علیرغم تلاشهای ارزشمند گذشته، هنوز به شاخصهای توسعهیافته در بخش سلامت نرسیدهایم، اما حرکتهای جمعی مانند نهضت سلامت از سال ۱۴۰۴، مسیر را هموار میکند و امروزشاهد ثمره های بسیار خوبی در این خصوص هستیم.
لزوم بهرهگیری از ظرفیت اقتصادی هرمزگان
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، نیز ضمن قدردانی از پزشکان و خیران فعال در حوزه سلامت گفت: بخش شیمیدرمانی در استان حاصل پیگیریهای فراوان و نقشآفرینی بینظیر خیران است، استفاده از ظرفیت اقتصادی استان، بهویژه پالایشگاههای نفت، باید در جهت توسعه خدمات بهداشت و درمان تقویت شود.
تأمین ۱۰۰ دستگاه دیالیز جدید و توسعه بخشهای تخصصی کودکان
در ادامه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درباره جزئیات فنی و ظرفیتهای جدید این طرح توضیح داد: در استان حدود ۸۵۰ بیمار دیالیزی شناسایی شده اند، بر اساس استاندارد ملی، به ازای هر چهار بیمار باید یک دستگاه دیالیز فعال باشد، با این معیار، استان به ۲۲۰ دستگاه دیالیز نیاز دارد. به گفته دکتر پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال حاضر ۲۱۵ دستگاه دیالیز وجود دارد که برخی فرسودهاند یا با طول عمرفعایت زیاد کارایی کمتری دارد به همین علت حدود ۱۰۰ دستگاه جدید با کمک نهضت سلامت در استان تهیه و بر اساس نیازها و تعداد بیماران موجود به شهرستان ها تحویل داده شده است.وی با بیان اینکه در بخش شیمیدرمانی کودکان نیز ۱۲ تخت فعال شده و طبقه فوقانی به ۱۲ تخت دیگر برای راهاندازی بخش پیوند مغز استخوان اختصاص خواهد یافت، همچنین از پیشرفت ساخت «دو همراهسرا» با همکاری اتاق بازرگانی استان خبر داد. یکی در بیمارستان شهید محمدی با پیشرفت ۸۰ درصدی و دیگری در بیمارستان کودکان با زیربنای ۱۰۰۰ متر و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد. در بخش توسعه خدمات روانپزشکی نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: در حال حاضر شاخص تخت روانپزشکی در استان حدود ۷.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و تلاش میکنیم این عدد به ۱۵ تخت برسد،همچنین بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی روانپزشکی در بیمارستان شریعتی بندرعباس با مشارکت اتاق بازرگانی استان احداث می شود.


تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند