خواندنیها
پورشه ۴۵ درصد از سهام خود در شرکت سازنده خودروهای اسپرت بوگاتی ریماک را خواهد فروخت و از سرمایهگذاری مشترکی خارج میشود که بر برند بوگاتی نظارت داشت.
به گزارش صبح ساحل، سهام پورشه در بوگاتی ریماک - سرمایهگذاری مشترکی که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و مالک بوگاتی مستقر در فرانسه و ۲۰.۶ درصد از سهام ریماک کرواسی است - به کنسرسیومی به رهبری صندوق آمریکایی HOF Capital واگذار خواهد کرد.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که پورشه به احیای برند خود متمرکز شده است. این برند آلمانی که اکثریت آن متعلق به فولکسواگن است، پس از کاهش ۹۳ درصدی سود عملیاتی در سال گذشته، در حال بازنگری راهبرد خود است.
مفاد مالی این توافق فاش نشده است، اما یک فرد آگاه از این موضوع گفت که ارزش بوگاتی ریماک بیش از یک میلیارد دلار است.
ماکیل لایترز، مدیرعامل پورشه در بیانیه مشترک این شرکتها گفت: با تاسیس شرکت مشترک بوگاتی ریماک به همراه گروه ریماک، ما با موفقیت پایههای آینده بوگاتی را بنا نهادیم. اکنون، با فروش سهام خود، پورشه را بر تجارت اصلی متمرکز میکنیم.
بر اساس گزارش رویترز، هنگامی که وقتی پورشه این سرمایهگذاری مشترک را با ریماک تشکیل داد، الیور بلوم، مدیرعامل وقت، آن را ترکیبی از تخصص بوگاتی در زمینه خودروهای سوپراسپرت با قدرت ریماک در حمل و نقل الکتریکی توصیف کرد. از آن زمان، پورشه به مانعی برای فولکسواگن تبدیل شده است، به طوری که حاشیه سود آن از ۱۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۴، به ۱.۱ درصد در سال گذشته کاهش یافته که ناشی از تعرفههای آمریکا و کاهش تقاضا در چین بوده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند