سرویس بین الملل
«اسکات بسنت» وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تمدید معافیتهای مربوط به نفت ایران و روسیه پس از درخواست کشورهای در معرض خطر، انجام شد.
به گرارش صبح ساحل، وزیر خزانهداری آمریکا از تمدید معافیتهای مربوط به نفت ایران و روسیه خبر داد.
«اسکات بسنت» وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تمدید معافیتهای مربوط به نفت ایران و روسیه پس از درخواست کشورهای در معرض خطر، انجام شد.
این در حالی است که چند روز پیش، وزیر خزانهداری آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن معافیت نفت روسیه و معافیت دیگری برای نفت ایران را که روز یکشنبه منقضی میشود، تمدید نخواهد کرد.
وزیر خزانهداری آمریکا، دیروز در بیانیهای ادعا کرد محاصره دریایی آمریکا علیه جمهوری اسلامی در چند روز آینده باعث پر شدن مخازن جزیره خارک میشود و «چاههای نفتی شکننده» در ایران بسته خواهند شد.
از طرفی خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد پس از آنکه دادههای آمریکا کاهش غیرمنتظره ذخایر سوخت را نشان داد، قیمت نفت خام برنت به بالاترین سطح خود رسید.
رویترز افزود: قراردادهای آتی نفت خام برنت پس از انتشار دادههای آمریکا مبنی بر کاهش غیرمنتظرهٔ ذخایر سوخت، بیش از ۳ دلار افزایش یافت.
کارشناسان میگویند این اقدام بخشی از تلاش دولت آمریکا برای کنترل قیمتهای جهانی انرژی است که در طول تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران افزایش یافته است و این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشورهای آسیایی که از شوک انرژی جهانی رنج میبردند، واشنگتن را تحت فشار قرار دادند تا اجازه دهد منابع جایگزین به بازارها برسند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند