06

تیر

1405


سیاسی

02 اردیبهشت 1405 08:46 0 کامنت

«احمد مرادی» با بیان اینکه استاندار هرمزگان نیز پیگیر موضوع هستند، درخصوص علت تشکیل صف‌ها توضیح داد: «کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های عرضه بنزین کاهش یافته است و یکی از علل نارضایتی مردم هم همین کاهش کارت‌های سوخت آزاد است. علاوه بر این سهمیه بنزین یارانه‌ای 1500 تومانی و 3000 تومانی نیز در کارت‌های شخصی کم شده است».

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:«در شرایط آب و هوایی استان هرمزگان که میزان مصرف سوخت به دلیل استفاده از کولر بیشتر است سهمیه‌های داده شده کافی نیست و مردم چندین بار باید برای سوختگیری آزاد مراجعه کنند لذا چرخه صف همیشه وجود دارد. در واقع این محدودیت‌ها موجب تشکیل صف‌های طولانی بنزین شده است و هرچه سریعتر این وضعیت باید ساماندهی شود».

افزایش کارت‌های آزاد و نصب دوربین‌های پلاک‌خوان

مرادی اظهار کرد:«با پیگیری‌هایی که از وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور و استان انجام دادیم مقرر شد در جایگاه‌های عرضه سوخت کارت‌های آزاد افزایش پیدا کند و دوربین‌های پلاک‌خوان نیز در این جایگاه‌ها برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی نصب شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم با پیگیری‌های انجام شده طی یک تا دو روز آینده این معضل حل شود، افزود: «تذکرات را هم به دولت و هم به وزیر نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان داده‌ام؛ قول داده‌اند با تدبیری موضوع را پیگیری و رفع کنند».

نماینده بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم عزیز خواهشمندم با توجه به اینکه شرایط جنگی است، صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن را مد نظر قرار دهند.

استاندار هرمزگان از اختیارات تفویض شده استفاده خواهد کرد

مرادی اضافه کرد:«محدودیت کارت‌های سوخت آزاد در تمام استان‌های کشور اعمال شده است صرفا چون در استان هرمزگان مصرف سوخت به دلیل استفاده از کولر بالاتر می‌رود و این مهم منجر به تشکیل صف‌های طولانی می‌شود. همچنین ما یک استان پهناور هستیم و مسافت ترددهای بین‌شهری نیز زیاد است و سوخت بیشتری مصرف می‌کند».

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:« مقرر شده استاندار هرمزگان از اختیاراتی که رئیس جمهور تفویض کرده است استفاده کنند و مردم به زودی کاهش محسوس صف‌های بنزین را شاهد باشند».

روزنامه صبح ساحل

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است