سیاسی
نماینده بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی را برای حل معضل صفهای بنزین در بندرعباس انجام دادهاید، اظهار کرد:«صفهای طولانی که ایجاد شده بدون شک موجب نارضایتی مردم است؛ در این راستا با مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی استان هرمزگان جلساتی را برگزار کردم. این تذکر را به دولتیها دادم که در شرایط کنونی کشور که مردم ما به طور منظم در خیابان هستند و از کشور دفاع میکنند؛ حقشان این است که با عدم مدیریت چنین موضوعی، ایجاد نارضایتی کنیم».
«احمد مرادی» با بیان اینکه استاندار هرمزگان نیز پیگیر موضوع هستند، درخصوص علت تشکیل صفها توضیح داد: «کارتهای سوخت آزاد در جایگاههای عرضه بنزین کاهش یافته است و یکی از علل نارضایتی مردم هم همین کاهش کارتهای سوخت آزاد است. علاوه بر این سهمیه بنزین یارانهای 1500 تومانی و 3000 تومانی نیز در کارتهای شخصی کم شده است».
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:«در شرایط آب و هوایی استان هرمزگان که میزان مصرف سوخت به دلیل استفاده از کولر بیشتر است سهمیههای داده شده کافی نیست و مردم چندین بار باید برای سوختگیری آزاد مراجعه کنند لذا چرخه صف همیشه وجود دارد. در واقع این محدودیتها موجب تشکیل صفهای طولانی بنزین شده است و هرچه سریعتر این وضعیت باید ساماندهی شود».
افزایش کارتهای آزاد و نصب دوربینهای پلاکخوان
مرادی اظهار کرد:«با پیگیریهایی که از وزارت نفت و شرکت پخش فرآوردههای نفتی کشور و استان انجام دادیم مقرر شد در جایگاههای عرضه سوخت کارتهای آزاد افزایش پیدا کند و دوربینهای پلاکخوان نیز در این جایگاهها برای جلوگیری از سواستفادههای احتمالی نصب شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم با پیگیریهای انجام شده طی یک تا دو روز آینده این معضل حل شود، افزود: «تذکرات را هم به دولت و هم به وزیر نفت و شرکت پخش فرآوردههای نفتی استان دادهام؛ قول دادهاند با تدبیری موضوع را پیگیری و رفع کنند».
نماینده بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم عزیز خواهشمندم با توجه به اینکه شرایط جنگی است، صرفهجویی و بهینه مصرف کردن را مد نظر قرار دهند.
استاندار هرمزگان از اختیارات تفویض شده استفاده خواهد کرد
مرادی اضافه کرد:«محدودیت کارتهای سوخت آزاد در تمام استانهای کشور اعمال شده است صرفا چون در استان هرمزگان مصرف سوخت به دلیل استفاده از کولر بالاتر میرود و این مهم منجر به تشکیل صفهای طولانی میشود. همچنین ما یک استان پهناور هستیم و مسافت ترددهای بینشهری نیز زیاد است و سوخت بیشتری مصرف میکند».
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:« مقرر شده استاندار هرمزگان از اختیاراتی که رئیس جمهور تفویض کرده است استفاده کنند و مردم به زودی کاهش محسوس صفهای بنزین را شاهد باشند».
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟