06

تیر

1405


سیاسی

30 فروردین 1405 17:38 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل؛ «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه ۳۰ فروردین در شبکه ایکس و در واکنش به محاصره دریایی آمریکا نوشت: «آنچه ایالات متحده به عنوان «محاصره» بنادر و سواحل ایران مطرح می‌کند، نه تنها نقض آتش‌بسی است که با وساطت پاکستان برقرار شده بود، بلکه امری کاملاً غیرقانونی و جنایتکارانه است. این اقدام، ماده ۲ (بند ۴) منشور ملل متحد را نقض کرده و مصداق بارز «تجاوز» بر اساس ماده ۳ (بند ج) قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل (مصوب ۱۹۷۴) است؛ قطعنامه‌ای که صراحتاً محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره اعمال تجاوزکارانه برمی‌شمارد.

افزون بر این، با تحمیل عمدی مجازات دسته‌جمعی به مردم ایران، این اقدام مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.»

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک