بزرگترین ناو هواپیمابر ایالات متحده «یواساس دوایت دی. آیزنهاور» دچار آتشسوزی مرموز شد که در نتیجه آن، سه ملوان که در حال گذراندن دوره تعمیر و نگهداری در کارخانه کشتیسازی نیروی دریایی «نورفولک» ویرجینیا بودند، مجروح شدند.
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا تایید کرد که آتشسوزی کوچکی در این ناو رخ داده است. ملوانان توسط تیم پزشکی کشتی تحت درمان قرار گرفتند و از آن زمان به طور کامل به وظیفه خود بازگشتهاند.
به نوشته روزنامه اکسپرس، ۱۴ آوریل، ناو هواپیمابر یواساس دوایت دی. آیزنهاور دچار آتشسوزی کوچکی شد که بلافاصله توسط نیروهای کشتی و پرسنل کارخانه کشتیسازی نیروی دریایی نورفولک مهار و خاموش شد.
سخنگوی نیروی دریایی آمریکا همچنین خاطرنشان کرد: «این ناو هواپیمابر به مدت ۱۶ ماه است که در کارخانه کشتیسازی نیروی دریایی مستقر در ویرجینیا پهلو گرفته است.»
این اتفاق پس از آن رخ میدهد که دو ملوان بر اثر آتشسوزی در ناو هواپیمابر یواساس جرالد فورد، یک ناو هواپیمابر اعزام شده به جنگ ایران زخمی شدند.
ارتش ایالات متحده مدعی شد که این ناو در قسمت رختشویخانه اصلی کشتی دچار آتشسوزی غیرمرتبط با جنگ شده است. ناو هواپیمابر فورد جدیدترین ناو هواپیمابر ناوگان ایالات متحده و بزرگترین ناو هواپیمابر جهان است. این ناو بیش از ۵۰۰۰ ملوان خدمه و ظرفیت حمل بیش از ۷۵ هواپیمای نظامی را دارد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک