سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به شهادت کمال خرازی وزیر خارجه پیشین کشورمان در جریان حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران گفت: این موضوع نشانگر دیگری از غرض ورزی رژیم صهیونیستی و آمریکا با صلح، دیپلماسی و منطق است.
به گزارش صبح ساحل، اسماعیل بقائی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت کمال خرازی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و وزیر خارجه پیشین کشورمان تاکید کرد، آقای خرازی یکی از ستونهای دیپلماسی ایران بود.
وی با بیان اینکه این ترور و شهادت نشانه دیگری از غرض ورزی رژیم صهیونیستی و آمریکا با صلح، دیپلماسی و منطق است، خاطرنشان کرد: در جریان حملات رژیم صهیونسیتی به ایران تعداد زیادی از مردم از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.
بقائی با بیان اینکه آقای خرازی و همسرشان در جریان تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، گفت: این شهادت عزم ما را در دستگاه دیپلماسی برای پیگیری منافع و حقوق ملت ایران عزم تر میکند.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که گفته میشود هیات ایرانی در مذاکرات اسلام آباد، جلسه مذاکرات را با حالت قهر ترک کرده است؟ گفت: قهر برای چه چیزی؟ کسی که منطق داشته باشد قهر نمیکند.
این دیپلمات کشورمان همچنین درباره تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق پاکستان اظهار کرد: در مورد گفتوگوها و مذاکرات، تبادل پیام بین طرفین ادامه دارد از روز یکشنبه که هیات نمایندگی ایران به تهران برگشته تا امروز پیامهای متعددی از طریق طرف پاکستان تبادل شده است.
بقائی افزود: مواضع ما خیلی روشن در آنجا مطرح شد و و در جریان تبادل پیامها نیز این مواضع به صورت روشن مطرح شده است.
سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر سفر احتمالی یک هیات پاکستانی به ایران در روز چهارشنبه گفت: احتمالاً امروز ما میزبان هیاتی از پاکستانی خواهیم بود، این سفر در ادامه گفتوگوهای اسلامآباد انجام میگیرد، طرف پاکستانی با آمریکاییها رایزنی و گفتوگوهایی داشته و در جریان سفر امروز به صورت مفصل در مورد مواضع و دیدگاه صحبت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی مقامات پاکستانی درباره ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا صحبت میکنند و همزمان معاون رئیسجمهور آمریکا اظهاراتی را علیه ایران در ارتباط با موضوع فعالیتهای هستهای ایران مطرح کرده است؟ گفت: درباره سلاح هستهای نمیدانم با چه بیانی باید موضع ایران را بیان کرد. اینکه مقامات آمریکایی اصرار دارند که وانمود کنند از مواضع ایران آگاه نیستند، نشانهای از سوءنیت است. موضع ایران درباره سلاح هستهای روشن است، هم اصول ماست، هم آموزههای دینی ماست و هم دکترین ما، که بهدنبال سلاح هستهای نیستیم.
بقایی گفت: اظهارات آمریکاییها درباره اینکه «اگر ایران دنبال سلاح هستهای نرود» چه خواهد شد، نشانه سردرگمی آنها و همچنین دامی است که رژیم صهیونیستی برای آنها پهن کرده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟