شهرستانها
سرپرست مرکز بهداشت کیش گفت: ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کیش از ۱۶ اسفند پارسال تا روز گذشته شناسایی و معدوم شدند.
به گزارش صبح ساحل،محمدرضا رضانیا اظهار کرد: ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کیش از ۱۶ اسفند پارسال تا روز گذشته شناسایی و معدوم شدند.
رضانیا با اشاره به ارائه گسترده خدمات سلامت با فرا رسیدن نوروز و جنگ تحمیلی سوم در کیش گفت: بازرسیهای بهداشتی و ارائه خدمات سلامت در این مدت با جدیت بیشتری با هدف سلامت ساکنان و گردشگران انجام شده است.
او افزود: گروه های کارشناسی بهداشت و درمان مرکز بهداشت کیش، در حوزههای مختلف فعالانه خدماترسان بودند تا سلامت ساکنان و گردشگران جزیره به بهترین شکل تأمین شود.
رضانیا گفت: ۳۵۰ نوبت معاینه پزشکی، ۵۶ نوبت تزریقات، پانسمان و بخیه و ۱۴ نوبت خدمات طب کار به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط، ۴۲۴ نوبت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده و ۶۶۷ نوبت سنجش با تجهیزات قابل حمل و ۲۴۰ نوبت کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شده است.
رضانیا تصریح کرد: ۱۲ نوبت نمونهبرداری از آب آشامیدنی و ۳ نوبت نمونهبرداری از مواد غذایی در این مدت انجام شده است.
وی افزود: ۶۸ داروخانه، ۲۲ مطب پزشکی و دندانپزشکی، ۱۰ مرکز ترک اعتیاد و ۲ درمانگاه در این مدت با حضور کارشناسان بهداشت محیط بازرسی شده اند.
رضانیا، با بیان اینکه مراقبت از گروههای مختلف جامعه از اولویتهای مرکز بهداشت کیش است، افزود: ۶۸ مادر باردار و مادرانی که تازه فرزند به دنیا آورده اند نیز از مراقبت های بهداشتی درمانی بهره مند شدند و ۹۹ کودک سه روزه تا ۵۹ ماهه نیز مراقبتهای روزانه سلامت دریافت کردند.
او افزود: ۷۲ سالمند نیز از خدمات بهداشتی بهرهمند شدند و ۲۵ نوبت مشاوره تغذیه با شیر مادر به مادران کیش ارائه شد.
سرپرست مرکز بهداشت کیش افزود: در حوزه پیشگیری و مراقبت بیماریها نیز ۵۵ نوبت خطرسنجی بیماری انجام شد و مراقبت از ۹۸ بیمار دیابتی و ۱۴۹ بیمار مبتلا به فشار خون نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در این مدت بود.
رضانیا، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ نوبت واکسیناسیون حیوانگزیدگی انجام و ۶۰ نوبت از بیماریابی در حوزه بیماریهایی نظیر مالاریا، التور و سل انجام شد.
او در خصوص اقدامات بهداشت محیط و مبارزه با ناقلان بیماریها، گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۹۲۷ متر مربع مهپاشی برای مقابله با پشه آئدس انجام شد و ۸۵۲ متر مربع عملیات لاروکشی نیز با هدف بهبودی کیفیت بهداشت انجام شد.
رضانیا افزود: ۷۲۰ نوبت مراقبت خانگی انجام شد و حدود ۳۰۰ نوبت مشاوره تغذیه برای گروههای مختلف شامل مادران باردار، شیرده، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و بیماران دیابتی و دارای فشارخون ارائه شد.
او افزود: در حدود ۴۰۰ نوبت مشاوره سلامت روان در دو روش حضوری و غیرحضوری انجام شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی و آموزشهای بهداشتی در کانالها و گروههای فضای مجازی و اطلاعرسانی عمومی نیز از دیگر اقدامات مهم مرکز بهداشت کیش در این مدت بوده تا سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند