06

تیر

1405


سلامت

22 فروردین 1405 18:09 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، دکتر آرش رحیمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با تلاش و همت بی‌وقفه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، برای نخستین بار در سطح استان، دستگاه پیشرفته ام آرآی T2 STAR جهت تشخیص و پایش وضعیت میزان بار آهن قلب و کبد در بیماران تالاسمی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس راه‌اندازی و به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: این دستاورد مهم، گامی بزرگ در جهت تسهیل دسترسی بیماران به خدمات تشخیصی تخصصی و کاهش هزینه‌های درمانی آنان محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: پیش از این، بیماران تالاسمی استان برای انجام این آزمایشات ناچار به مراجعه به استان‌های فارس و تهران بودند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی قابل توجه، مشکلات رفت و آمد و مشقات فراوانی را برای این عزیزان به همراه داشت.

دکتر رحیمی تاکید کرد: با راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان شهید محمدی، بیماران تالاسمی سراسر استان می‌توانند به صورت رایگان از این خدمت تشخیصی بهره‌مند شوند.

وی افزود: دستگاه ام آر آی T2STSR قادر به اندازه‌گیری میزان تجمع آهن در قلب و کبد بیماران تالاسمی است و تشخیص به موقع و دقیق آن، نقش حیاتی در مدیریت بیماری و جلوگیری از عوارض احتمالی ایفا می‌کند.

دکتر رحیمی بیان کرد: راه‌اندازی این دستگاه، نشان‌دهنده تعهد ما به ارتقای سطح خدمات درمانی در استان و تلاش برای فراهم آوردن بهترین شرایط برای بیماران است و امیدواریم با این اقدام، گامی مؤثر در جهت بهبود کیفیت زندگی بیماران تالاسمی برداشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه خاطر نشان کرد: از آغاز جنگ تحمیلی رمضان تاکنون، یک هزار و ۶۵۹ بیمار تالاسمی در استان از خدمات درمانی و دارویی برخوردار شدند و هیچ‌گونه مشکلی در تهیه داروها و خون مورد نیاز این بیماران وجود نداشته است.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است