07

تیر

1405


سیاسی

23 اسفند 1404 10:07 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، دنیس سیترونوویچ رئیس سابق میز ایران در اطلاعات نظامی اسرائیل، در واکنش به حمله هوایی به خارک گفت :نمی‌خواهم خبر بد بدهم، اما علیرغم اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، ایران تسلیم نخواهد شد و اجازه عبور کاملاً آزاد از تنگه هرمز را نخواهد داد. دلیلش ساده است: تهران به خوبی می‌داند که این یکی از بزرگترین اهرم‌های فشار استراتژیک آن در جنگ است.

اگر آمریکا تأسیسات نفتی بزرگ در جزیره خارک یا جاهای دیگر را هدف قرار دهد، ایران احتمالاً در سراسر خلیج فارس تنش را تشدید خواهد کرد.

این بازتاب یک سوءتفاهم مکرر در واشنگتن درباره نحوه تفکر ساختار ایران است. ایران خود را درگیر جنگی برای بقا می‌بیند و در چنین موقعیتی به شدت به توانایی‌های نامتقارن خود متکی خواهد شد، از جمله تهدید مختل کردن تنگه هرمز. 

بمباران سنگین‌تر و تهدیدهای قوی‌تر بعید است محاسبات ایران را تغییر دهد. از دیدگاه آنها، فشار بر بازارهای انرژی جهانی دقیقاً همان مکانیسمی است که می‌تواند واشنگتن را به سمت پایان دادن به جنگ سوق دهد.

اسرائیل

دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال