حوادث
صدای مهیب انفجار در نیمهشب بیست و یکم ماه رمضان، سکوت بندرلنگه را شکست و خانههای مردم را لرزاند. دو موشک آمریکایی-صهیونیستی بر فراز تکهای از شهر، آتش گشودند و یکی از آنها مستقیماً به منزل «فاطمه حبشی»، معلم بازنشسته اصابت کرد. بانویی که دقایقی پس از مراسم احیا به خانه بازگشته بود، درحالیکه کنار اجاق مشغول گرم کردن غذا بود، براثر برخورد موشک به شهادت رسید. همسرش و یکی از همسایگان نیز براثر ترکش مجروح شدند و دود غلیظی که از خانهی ویرانشده به آسمان بلند شد، گواه شدت انفجار بود، به گونهای که خانههای همسایگان نیز در این حادثه آسیب دیدند.
روایتی از دقایق هراس و دود
در شب شهادت امام علی(ع)، بندرلنگه هنوز در حال و هوای دعا و احیا بود. اهالی تازه از مساجد بازگشته بودند تا خود را برای سحری و روزهداری آماده کنند که ناگهان لرزش زمین و صدای هولناک انفجار آرامش شهر را در هم شکست.
یکی از ساکنان محله سعبهای روایت میکند:«ساعت حدود دو و نیم بامداد شب بیستم اسفندماه بود، دقایقی گذشته بود که از مراسم احیا به منزل برگشته بودیم، صداهایی در آسمان شنیده میشد، دقایقی بعد موشکی از سمت مشرق به سمت مغرب شلیک شد، نارنجیرنگ و صدای مهیبی داشت صدا آنقدر شدید بود که فکر کردیم الان سقف روی سرمان خراب میشود، ثانیهای نگذشته بود که صدای دوم پیچید، این بار نزدیکتر و مهیبتر».
اهالی منزل در شوک بودند بهسرعت از خانه خارج شدند، از میان دود و گردوغبار، متوجه شدند دو واحد منزل مسکونی موردحمله موشک قرارگرفته است. وحشت سراسر وجودشان را فراگرفته بود، مبادا کسی زیر آوار گرفتارشده باشد.
این مرد جوان ادامه میدهد: «یکی از موشکها به خانهای در محله بلوکی که 50متربا ما بیشتر فاصله نداشت اصابت کرده بود، خوشبختانه اهالی منزل آسیبی ندیده بودند، اما چند ماشین و خود خانه خسارت دیده بودند، موشک دیگر، اما مستقیماً به خانه «فاطمه حبشی» در محله سعبهای برخورد کرد، این خانه ۱۰۰متر از شلیک اول فاصله داشت».
وی میگوید: «منزل ما وسط این دوخانه بود، صحنهی ویرانی دلخراش بود، خانهی شهیده حبشی کاملاً ویرانشده بود و دود غلیظی فضا را پرکرده بود، خانه وی، پشت و چسبیده به مسجد علی بن ابیطالب و مدرسه شهید دادیزاده قرار دارد، فاطمه در خانهاش به شهادت رسیده بود و همسرش به نام «شاپور تردست» و یکی از زنان همسایه نیز براثر برخورد ترکش مجروح و به بیمارستان منتقلشده بودند».
مرد جوان با بیان اینکه فاطمه حبشی، معلم بازنشسته، زنی آرام و متین بود، میافزاید: «شب حادثه، وی تازه از مسجد برگشته و در آشپزخانه مشغول گرم کردن غذا برای خود و همسرش بود، همان لحظهی شلیک اول، شاپور برای دیدن علت صدا به کنار درب حیاط رفته بود که ناگهان موشک دوم اصابت و همهچیز به آتش کشیده شد، فاطمه در همان لحظه جان باخت و شاپور نیز بهشدت مجروح شد، یکی از خانمهای همسایه هم که با شنیدن صدای اولین انفجار از خانه خارجشده بود تا در
کوچه ببیند چه اتفاقی افتاده است، در انفجار دوم براثر اصابت زیاد ترکشها مصدوم شد».
نوری در تاریکی و غرش مرگبار
یکی از ساکنان محله که شب حادثه را در خانهاش سپری میکرد، درحالیکه هنوز ترس در صدایش موج میزند، میگوید:«در میان خواب عمیق بودم که صدای هولناکی مرا از خواب پراند، همزمان با فریادهای اهالی که سراسیمه از خانهها بیرون میآمدند، ما نیز سریع خود را به بیرون رساندیم».این زن جوان با اشاره به منظره دلخراش پس از حمله ادامه میدهد: «همه در بهت و شوک برخورد دو موشک به دو منزل همسایه بودیم، یکخانه کاملاً تخریبشده بود، سقف پایین آمده، دیوارها ریخته و خانه در آتش میسوخت».
کوچه در زیر آتش ترکشها
شاهد عینی دیگری که موشک دوم به کوچهشان اصابت کرده بود، جزئیات بیشتری را بازگو میکند: «تکههای ترکش موشک در کوچه ریخته بود، دربهای چند منزل ترکشخورده بودند، یکی از دربهای محله براثر اصابت ترکشها مثل آبکش شده بود، دیوارها ترک برداشته، شیشههای خانههای اطراف خردشده و خودروی چند همسایه دچار آسیب شده بودند».
مرد میانسال با اشاره بهشدت انفجار میافزاید: «صدا بسیار وحشتناک بود و عمق فاجعه زیاد بود، یکی از همسایگان میگفت که با انفجار، شیشههای پنجره بر روی بدنش ریخته و به دستانش اصابت کرده بود.نمیدانیم چرا به خانههای مردم حمله کردند».
اصابت موشک به مناطق مسکونی
فرماندار بندرلنگه در گفتگو با صبح ساحل ضمن تائید اصابت دو موشک بامداد «چهارشنبه 20 اسفند ماه» به مناطق مسکونی این شهر، اعلام کرد که نیروهای امدادی از نخستین دقایق در محل حادثه حاضرشدند.«فؤاد مرادزاده»، فرماندار بندرلنگه جزئیات از محل اصابت موشکها ارائه داد که این دو واحد مسکونی که هدف حمله قرار گرفتهاند، در محلههای بلوکی و سعبهای شهر بندرلنگه واقعشدهاند، این حمله خساراتی را به بار آورده است.
وداعی تلخ در شبهای نور و نیایش
بندرلنگه در شبهای نورانی و معنوی ماه رمضان، داغدار پر کشیدن معلمی پرتلاش بود. «فاطمه حبشی»، بانوی حدود 55 ساله که سالها عمر خود را وقف آموزشوپرورش کودکان این شهر در مدرسه شهید دادیزاده کرده بود، اینک خود در قامت شهادت، درسی ماندگار از ایثار و ایمان بهجای گذاشت. هرچند چهار سالی از بازنشستگی او میگذشت، اما عشق و علاقهاش به مدرسه و دانشآموزان هیچگاه کمرنگ نشد. ثمره زندگی پربار او، دو فرزند به نام محمد و صفورا و چندین نوه بود که یادگاران عشق و مهر او خواهند بود.

تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک