06

تیر

1405


سرویس بین الملل

14 اسفند 1404 09:17 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، این مقام سابق آمریکایی در گفت‌وگویی با «اسکای نیوز» با اشاره به اطلاعات منتشر شده مبنی بر فاصله دو هفته ایران با دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بیان داشت: «این اطلاعات نیست. این جعلی است. امکانش نداشت که ایران دو هفته با توسعه بمب هسته‌ای فاصله داشته باشد.»

وی ادامه داد: «مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که آن‌ها به وضوح برنامه‌ای برای تولید بمب نداشتند. حتی اگر برنامه هسته‌ای ایران آنطور که رئیس‌جمهور ترامپ ادعا کرده، نابود نشده بود نیز باید آنقدر آسیب دیده باشد که نتوان آن را به سرعت ازسرگرفت.»

رابرت مالی علی‌رغم اینکه ایران بارها تاکید کرده به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست، ادعا کرد که تهران در سریع‌ترین حالت پیش از جنگ دوازده روزه نیست و شش ماه تا یک سال با دستیابی به بمب هسته‌ای فاصله داشت.

این مقام پیشین آمریکایی تاکید کرد که ادعاهای جعلی دولت ترامپ تنها ساخته ذهن سیاستمداران آمریکایی است.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید