سیاسی
وزیر خارجه ایران و رئیس اقلیم کردستان عراق، درباره تقویت همکاریهای فیمابین ایران و اقلیم کردستان عراق، از جمله بر اساس تفاهمنامه همکاری امنیتی ایران-عراق، در راستای صیانت از امنیت مرزها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از طرفهای ثالث برای ناامنسازی منطقه رایزنی و گفتوگو کردند.
به گزارش صبح ساحل، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در تماس با «نیچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، در مورد تحولات منطقه و پیامدهای خطرناک ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران گفتگو کرد.
رئیس اقلیم کردستان عراق با تسلیت شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از شهروندان ایرانی در نتیجه حملات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل به ایران، بر عزم اقلیم کردستان عراق بر حفظ و ارتقای روابط دوستانه با ایران تأکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از رئیس منطقه اقلیم کردستان، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در میان مذاکرات برای دومین بار در طول ۹ ماه گذشته را نشانه روشن جنگطلبی و دروغگویی آمریکا در رابطه با موضوع هستهای ایران دانست و خاطرنشان کرد که تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران موجب ناامن شدن کل منطقه و پیامدهای گسترده جهانی شده است که مسئولیت آن منحصرا بر عهده متجاوزان است.
در این گفتگوی تلفنی، درباره تقویت همکاریهای فیمابین ایران و اقلیم کردستان عراق، از جمله بر اساس تفاهمنامه همکاری امنیتی ایران-عراق، در راستای صیانت از امنیت مرزها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از طرفهای ثالث برای ناامنسازی منطقه نیز رایزنی شد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند