سرویس بین الملل
سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از ادامه مذاکرات غیرمستقیم میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا با میانجیگری عمان استقبال میکند.
به گزارش صبح ساحل، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل از طرفین میخواهد که با عزم و حسن نیت به سمت یک توافق پایدار ادامه دهند.
سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: او (گوترش) همچنین تاکید میکند که راستیآزمایی کامل و جامع آژانس بینالمللی انرژی اتمی (IAEA) برای هرگونه حل موفقیتآمیز مسئله هستهای ایران ضروری است.
دور سوم مذاکرات میان تهران - واشنگتن هشتم اسفند ۱۴۰۴ (۲۶ فوریه ۲۰۲۶) در ژنو سوئیس برگزار شد که عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این دور از مذاکرات را جدی ترین و طولانی ترین گفت وگوها دانست و گفت: پیشرفتهای خوبی حاصل شد و وارد بررسی جدی عناصر یک توافق در حوزه هستهای و تحریمها شدیم.
وی افزود: درباره برخی مسائل، تفاهمها بسیار نزدیک شده است. البته همچنان اختلافنظرهایی وجود دارد که طبیعی است اما نسبت به گذشته، جدیت بیشتری در هر دو طرف برای رسیدن به یک راه حل مذاکرهشده مشاهده میشود.
جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا نزدیک به هشت ماه پس از ترک میز مذاکره در پی حمله مشترک تل آویو - واشنگتن به تاسیسات هسته ای ایران، با میانجیگیری عمان به مذاکرات بازگشتهاند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید