حوادث
درِ آهنی زندان که گشوده شد، همزمان ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش آزادی بازگشتند، در میان آنان، قصه دو مادر جوان و سرپرست خانوار رنگ دیگری داشت که هر کدام ماهها دور از فرزندانشان روز شماری میکردند. یکی از این دو زن، مادری بندرعباسی است که پس از ورشکستگی کارگاه تعمیرات نقره و ناتوانی در پرداخت بدهی، دو ماه و نیم را در زندان گذراند، روزها حبس را بیصدا تحمل کرد و حتی یکبار هم با فرزندانش تماس نگرفت، نه از بیمهری بلکه برای آنکه کودکانش ندانند مادرشان زندانی است. میخواست اگر روزی بازگشت، تصویر مادر در ذهنشان همان زنِ استوارِ خانه بماند، نه زنی پشت میلهها. زن دیگر، اهل شیراز، با امید راهاندازی کسبوکار سفته داده و قرض گرفته بود اما گرانی و ناتوانی در بازپرداخت بدهی، او را نیز به زندان کشاند. آزادی 4 نفر در روزهای ماه رمضان، با همت خیرین و مشارکت پالایش نفت بندرعباس رقم خورد، آزادیای که برای این دو مادر، معنایی فراتر از گشوده شدن یک درِ آهنی داشت.
بدهی یک میلیاردی
همزمان با ماه مبارک رمضان در مجموع ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند که در چهار پرونده، شرکت پالایش نفت بندرعباس مشارکت داشته و سایر آزادیها با همراهی خیرین و از محل کمکهای مردمی و دیه انجام شده است. در میان آزادشدگان، دو مرد به دلیل بدهی مالی و مهریه در زندان به سر میبردند و دو زن حدوداً ۴۰ ساله حضور داشتند که هر دو سرپرست خانوار و هر کدام مادر دو فرزند بودند. زن بندرعباسی سالها با دستهای خودش در کارگاه تعمیرات نقره کار کرده بود، اما رکود و بدهی، کارگاه را به تعطیلی کشاند و او را به زندان رساند. زن شیرازی نیز با امید راهاندازی کسبوکار، سفته داده و قرض گرفته بود، اما گرانی و ناتوانی در بازپرداخت بدهی، او را نیز راهی زندان کرد. او هم حدود سه ماه حبس را تحمل کرد. بدهی این دو زن در مجموع به حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان میرسید، رقمی که برایشان دیوار شد، اما با کمک نیکوکاران فرو ریخت.
نقشآفرینی دانشآموزان پالایش نفت بندرعباس در پویش گلریزان
همزمان با میلاد حضرت علی (ع)، دانشآموزان مدارس شهرک مروارید نیز با راهاندازی پویشی مردمی در آزادی زندانیان مشارکت کردند که این مشارکت به آزادی این چهار نفربا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس تأمین شد. در این راستا بیش از ۱۰ جشن گلریزان و ۹ بازارچه خیریه با همراهی معلمان برگزار شد و روند برنامهریزی و جمعآوری کمکها با محوریت خود دانشآموزان انجام گرفت.
۱۹۵ زندانی در انتظار آزادی
مدیر ستاد دیه هرمزگان در ادامه با اشاره به وضعیت موجود افزود: در حال حاضر ۱۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندانهای استان حضور دارند که ۷ نفر از آنان زن هستند. به گفته وی، این افراد به دلیل بدهیهای مالی و مهریه در حبس به سر میبرند و برای آزادی، نیازمند حمایت و کمک خیرین هستند.موسی احمدی افزود:آزادی ۱۲ زندانی در ماه رمضان گامی در مسیر کاهش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد در استان بود، اما همچنان شمار قابل توجهی از محکومان مالی در انتظار تأمین بدهی و بازگشت به خانوادههای خود قرار دارند. وی گفت: خیران و مردم نیکوکار میتوانند کمکهای خیرخواهانه خود در این حوزه را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی و یا شماره شبا بانک ملی IR ۳۶۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بنام ستاد دیه استان هرمزگان واریز کنند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند