سرویس بین الملل
منابع خبری گزارش دادند که آمریکا به طور رسمی با تکمیل روند خروج از سازمان جهانی بهداشت (WHO) از این نهاد بهداشتی خارج شد.
به گزارش صبح ساحل، ایالات متحده که حدود یک سال پیش فرایند خروج از سازمان جهانی بهداشت را آغاز کرده بود، در حالی بهطور رسمی از این سازمان خارج شده که بدهی پرداخت نشدهای حدود ۲۶۰ میلیون دلار را به جا گذاشته است.
سازمان جهانی بهداشت قصد دارد در جلسه مجمع عمومی آتی خود که قرار است در ماه مه سال جاری (۲۰۲۶) برگزار شود، گزینههای قانونی برای وصول بدهیهای آمریکا را مورد بحث قرار دهد.
به نوشته خبرگزاری تاس، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پیشتر در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (اول بهمن ۱۴۰۳) با امضای فرمان اجرایی خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرده بود که سهم واشنگتن در این سازمان بسیار بیشتر از سایر کشورها است.
به گزارش ایرنا، ترامپ در همان روز تحلیف خود برابر با ۲۰ ژانویه (اول بهمن ۱۴۰۳) دستور خروج از سازمان جهانی بهداشت (WHO) را صادر کرد و دلیل آن را مدیریت بد بحرانها از جمله کووید-۱۹ اعلام کرد.
ترامپ و دولتش بارها این نهاد جهانی را متهم کردهاند که تحت نفوذ چین قرار دارد و در بحرانهای جهانی و بروز پاندمی کرونا اطلاعات درست و به موقع ارائه نکرده است.
پس از این تصمیم، آمریکا کمکهای خود را به این نهاد جهانی قطع کرد؛ واشنگتن بزرگترین تامین کننده بودجه این نهاد بهداشتی با رقمی حدود ۱۸ درصد از کل بودجه بود.
رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکنون فرمان خروج از سازمانهای یونسکو (UNESCO)، شورای حقوق بشر سازمان ملل (UNHRC) و توافق اقلیمی پاریس (Paris Agreement) را نیز صادر کرده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید