استفاده یا حمل، نگهداری، خرید یا فروش یا وارد کردن استارلینک و دیگر ابزارهای اتصال به اینترنت ماهوارهای در قانون، جرمانگاری شده و مجازاتهای سنگینی برای آن پیشبینی شده است.
پس از تصمیم نهادهای امنیتی برای اعمال محدودیت بر شبکه جهانی اینترنت و ابزارهای ارتباطاتی جهت کنترل شرایط امنیتی پیش آمده پس از اقدامات تروریسی ۱۷ و ۱۸ دیماه، برخی کاربران جهت دسترسی به شبکه جهانی اینترنت به فکر تهیه ابزارهای اتصال به اینترنت ماهوارهای افتادهاند. این در حالی است که براساس قانون تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی و کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی که مهرماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، استفاده یا حمل، نگهداری، خرید یا فروش یا وارد کردن این ابزارها جرمانگاری شده است.
براساس ماده ۵ قانون مذکور استفاده یا حمل، نگهداری، خرید یا فروش یا وارد کردن ابزارهای الکترونیکی ارتباطی اینترنتی ماهوارهای فاقد مجوز مانند استارلینک در شرایط زیر مجازاتهای متفاوتی دارد:
الف) برای استفاده شخصی مجازات ۶ ماه تا ۲ سال حبس به علاوه ضبط تجهیزات
ب) تأمین، تولید، توزیع، نصب و راهاندازی و واردات به قصد توزیع مجازات ۲ تا۵ سال حبس
پ) استفاده شخصی یا تأمین، تولید، توزیع، نصب و راهاندازی و واردات به قصد مقابله با نظام یا جاسوسی در صورتی که مرتکب نیروی دشمن محسوب شود «مجازات ذیل محاربه» و در صورتی که نیروی دشمن محسوب نشود مجازات ۵ تا ۱۰ سال حبس
بنابراین باید با توجه به قانون جدیدالتصویب تشدید مجازات جاسوسی، تمامی افراد از هرگونه استفاده، حمل، نگهداری، خرید یا فروش یا وارد کردن ابزارهای اینترنتی ماهوارهای مانند استارلینک خودداری کند؛ چراکه میتواند عواقب جدی کیفری به همراه داشته باشد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند