شهرستانها
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: افزونبر ۶ هزار پرونده در بانکهای عامل این استان جهت دریافت تسهیلات مسکن، به مرحله نهایی واگذاری و انعقاد قرارداد رسیده است.
به گزارش صبح ساحل مجید سلحشور با اشاره به اینکه ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، افزود: با توجه به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۰، سهمیه چهارساله استان هرمزگان ۶۶ هزار واحد مسکونی است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری، یکهزار واحد آماده تحویل به متقاضیان است، اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در سراسر استان به متقاضیان تحویل داده شده است و از این تعداد، ۱۶ هزار واحد به بخش مسکن روستایی و ۵۰ هزار واحد به حوزه مسکن شهری اختصاص یافته است که در بخش شهری، ۳۰ هزار واحد در قالب مسکن حمایتی، ۱۲ هزار واحد خودمالک و مابقی در بافتهای فرسوده در حال اجراست.
سلحشور ادامه داد: طی ۲ سال نخست طرح، حدود سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شد و در حال حاضر این زمینها در قالب ۶۰ سایت عملیاتی شده و طرح در همه شهرهای استان هرمزگان فعال است.
وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار واحد شهری با مشارکت و واریز وجه توسط مردم آغاز شده و در حال اجراست که سرعت بخشیدن به آنها مستلزم همکاری بیشتر در تخصیص تسهیلات بانکی است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در حال حاضر هزینه ساخت هر مترمربع مسکن، ۲۰ میلیون تومان است و یک واحد ۱۰۰ متری، ۲ میلیارد تومان هزینه دارد که با احتساب وامهای بانکی، هر متقاضی باید حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نقدینگی تامین کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند