06

تیر

1405


سلامت

24 دی 1404 10:34 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه‌های انتقال خون استان، افزود: استان هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد.

وی بیان کرد: بیماری‌های فصلی به‌ویژه آنفولانزا و سرما خوردگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبه‌رو شدند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۶۵ درصد مصرف خون در استان به بیماران خاص اختصاص دارد و عمر خون‌های بیماران تالاسمی ۳۲ تا ۴۵ روز است.

زارعی ادامه داد: همچنین خون‌های اهدایی برای عمل‌های جراحی، مصدومان حوادث جاده‌ای و مادران باردار نیز استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب هم در ۲ نوبت صبح و عصر آماده خدمات رسانی است.

داوطلبان ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن دستکم ۵۰ کیلوگرم می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند.

دیدگاه ها (0)
img
img

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال

صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار می‌شود

بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد

چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟

زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمان‌های ایران

پیش‌بینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید

پاسخ به یک پرسش مردمی؛ چرا سهمیه کارت سوخت چند لیتر کمتر ثبت می‌شود؟

بیانیه وزارت خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت

پیش‌بینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید

ناپایداری جوی در خلیج فارس

مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد

img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال