اپل و گوگل دور جدیدی از اعلانهای تهدید سایبری را برای کاربران در سراسر جهان ارسال کرده و جدیدترین تلاش خود را برای محافظت از مشتریان در برابر تهدیدهای رصد شده اعلام کردهاند.
به گزارش صبح ساحل، اپل و گوگل در میان شرکتهای فناوری هستند که وقتی تشخیص میدهند ممکن است کاربران توسط هکرهای تحت حمایت دولت هدف قرار گرفته باشند، به آنها هشدار میدهند.
اپل اعلام کرد که این هشدارها در تاریخ دوم دسامبر صادر شده است، اما جزئیات بیشتری در مورد فعالیت هک ادعایی ارائه نکرد و به سوالاتی در مورد تعداد کاربران هدف یا اینکه چه کسی گمان میرود این نظارت را انجام داده باشد، پاسخ نداد. اپل اعلام کرد تا به امروز در مجموع به کاربران بیش از ۱۵۰ کشور اطلاع دادهایم.
بیانیه اپل پس از اعلام گوگل در سوم دسامبر مبنی بر هشدار به همه کاربران شناخته شدهای که با استفاده از جاسوسافزار «اینتلکسا « (Intellexa) هدف قرار گرفتهاند، منتشر شد. طبق اعلام گوگل، این جاسوسافزار، به چند صد حساب در کشورهای مختلف از جمله پاکستان، قزاقستان، آنگولا، مصر، ازبکستان، عربستان سعودی و تاجیکستان گسترش یافته است.
موجهای قبلی هشدارها، خبرساز شده و تحقیقات توسط نهادهای دولتی، از جمله اتحادیه اروپا، که مقامات ارشد آن قبلا با استفاده از جاسوسافزار هدف قرار گرفتهاند را برانگیخت.
بر اساس گزارش رویترز، جان اسکات-ریلتون، محقق گروه دیدهبان دیجیتال کانادایی «سیتیزن لَب» گفت: اعلانهای تهدید با آگاه کردن قربانیان، هزینههایی را بر جاسوسان سایبری تحمیل میکنند. او گفت که آنها همچنین اغلب اولین گام در یک رشته تحقیقات و اکتشافاتی هستند که میتوانند به پاسخگویی واقعی در مورد سوءاستفادههای جاسوسافزار منجر شوند.»
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است