سرویس بین الملل
منابع رسمی پاکستان خبر دادند که در منطقه مرزی شمال‑غربی این کشور و نزدیکی مرز با افغانستان، نیروهای افغان و پاکستانی برای دومین بار طی ماههای اخیر به تبادل آتش پرداختند.
به گزارش صبح ساحل به نقل از شبکه استقلال افغانستان، این درگیری حوالی ساعت ۱۰ امشب رخ داد و منابع محلی افغانستان میگویند پس از آن آغاز شد که طرف پاکستانی نخستین بمب دستی را به سوی مواضع نیروهای افغانستان پرتاب کرد.
«عبدالله فاروقی» سخنگوی پلیس مرزبانی افغانستان گفت که نیروهای افغان به آتشبس پایبند بودند، اما طرف پاکستانی آن را نقض کرد و همین امر باعث واکنش متقابل نیروهای امارت اسلامی افغانستان شد.
شبکه تلویزیونی استقلال به نقل از شاهدان افزود که صدای شلیک سلاحهای سبک و سنگین از هر دو طرف همچنان در منطقه شنیده میشود و ساکنان دو سوی خط مرزی در حال ترک خانههای خود هستند.
منابع محلی همچنین گفتند که نیروهای کمکی حکومت سرپرست افغانستان از شهر قندهار به منطقه سپینبولدک اعزام شدهاند تا با حملات نیروهای پاکستان مقابله کنند.
سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان نیز در بیانیهای اعلام کرد که پاکستان جمعه شب بار دیگر به خاک افغانستان حمله کرد و نیروهای افغانستان نیز واکنش نشان دادند.
این تازهترین دور از درگیریهای نیروهای افغانستان و پاکستان در گذرگاه مرزی سپینبولدک - چمن در مرز بین دو کشور است. این منطقه در ماههای اخیر بارها شاهد تنشهای مشابه میان نیروهای دو کشور بوده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک