شهرستانها
فرماندار جاسک از آغاز طرح جامع جمعآوری و ساماندهی شترهای سرگردان در جادههای اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای سرشماری دقیق و بهرهگیری از الگوهای موفق کشوری، روند کاهش تصادفات مرتبط با شترها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش صبح ساحل؛ احمد جمالالدینی، فرماندار شهرستان جاسک، اظهار کرد: برای ساماندهی شترهای سرگردان، ابتدا سرشماری جمعیت شترها توسط دهیاران انجام شد و گروههایی از مسئولان نیز برای بررسی مشکلات شترداران و احصای مسائل موجود به روستاها اعزام شدند.
وی با بیان اینکه طرحهای موفق دیگر نقاط کشور در حوزه کاهش تصادفات جادهای بررسی شده است، افزود: «در صورت امکان، این طرحها را در جاسک اجرا خواهیم کرد.»
جمالالدینی ادامه داد: «از ابتدای آذرماه طرح جمعآوری شترهای سرگردانِ بدون ساربان در طول شبانهروز از جادههای اصلی شهرستان توسط یک شرکت خصوصی اجرا میشود.»
به گفته وی، سرشماری شبانه در آغل شترها نیز توسط دهیاران هر روستا انجام خواهد شد.
گفتنی است بر اساس آمار فوریتهای پزشکی جاسک، طی ده سال گذشته ۳۱۸ مورد تصادف با شتر در این شهرستان رخ داده که در نتیجه آنها ۵۳۵ نفر مصدوم و ۵۲ نفر نیز در صحنه حادثه جان باختهاند.
دادستان شهرستان جاسک با توجه به افزایش تصادفات مرگبار ناشی از شترهای سرگردان، ضربالعجل مشخصی برای جمعآوری و ساماندهی دامهای بدون ساربان تعیین کرده بود. وی تأکید کرده بود که دستگاههای اجرایی و دهیاران موظفاند طی مدت مقرر نسبت به شناسایی، سرشماری و انتقال شترهای رهاشده اقدام کنند تا از ادامه خسارات جانی و مالی در جادههای شهرستان جلوگیری شود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید