شهرستانها
رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان از شناسایی بیش از ۵۰۰ بیمار دیابتی جدید در سال جاری خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالمی رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان از شناسایی بیش از ۵۰۰ مورد جدید از بیماران دیابتی در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: همکاران ما در مراکز خدمات جامع سلامت از ابتدای امسال با اجرای طرحهای غربالگری هدفمند موفق به شناسایی این بیماران و تحت مراقبت قرار دادن آنها شدهاند.
وی با اشاره به اینکه دیابت یکی از شایعترین بیماریهای غیرواگیر است، افزود: دیابت نوع یک معمولاً در سنین پایینتر و به دنبال اختلال در ترشح انسولین بروز میکند در حالیکه دیابت نوع دو به تدریج و عمدتاً در بزرگسالان به دلیل مقاومت به انسولین ایجاد میشود و همچنین دیابت بارداری نیز یک شکل موقت اما بسیار مهم از دیابت است که در صورت عدم تشخیص به موقع میتواند سلامت مادر و جنین را تهدید کند.
سالمی در ادامه تصریح کرد: تشخیص زود هنگام دیابت کلید پیشگیری از عوارض این بیماری است اگر دیابت در مراحل ابتدایی شناسایی شود با اصلاح سبک زندگی، تغذیه مناسب، کنترل وزن و فعالیت بدنی، قابل کنترل و حتی در برخی موارد قابل برگشت است اما تشخیص دیرهنگام میتواند منجر به بروز عوارض کلیوی، قلبی، بینایی و آسیبهای عصبی جبرانناپذیر شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان همچنین از آغاز هفته ملی دیابت در تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ آبان ماه خبر داد و گفت: در این هفته برنامههای آموزشی و مشاورهای متعددی در شهرهای بندرلنگه، بستک و پارسیان اجرا خواهد شد تا آگاهی عمومی نسبت به علائم اولیه و راههای پیشگیری از دیابت افزایش یابد.
وی در پایان از مردم خواست تا در طرحهای غربالگری سلامت شرکت کنند و یادآور شد: سادهترین آزمایش قند خون میتواند جان انسان را نجات دهد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید