در راستای نوسازی تجهیزات درمانی و ارتقای خدمات به بیماران کلیوی، ۸۵ دستگاه دیالیز جدید به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان با مشارکت استانداری هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی استان و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به بیمارستانها و مراکز درمانی هرمزگان تحویل شد.این اقدام بخشی از طرح «نهضت سلامت» است که باهدف بهروزرسانی تجهیزات پزشکی و بهبود شاخصهای درمانی در استان اجرا میشود.
استاندار هرمزگان، در حاشیه تحویل این تجهیزات گفت: در قالب نهضت سلامت و برای تأمین تجهیزات موردنیاز بیمارستانها، ۸۵ دستگاه دیالیز جدید خریداری و به مراکز درمانی استان تحویل داده شد.محمد آشوری تازیانی، با اشاره به قدمت بیش از ۱۰ سال برخی از دستگاههای دیالیز افزود: تجهیزات موجود در معرض فرسودگی قرارگرفته بودند و نوسازی آنها ضرورتی فوری بود. با تأمین این دستگاهها، ضمن افزایش سرعت خدماترسانی به بیماران کلیوی، کیفیت و بهرهوری خدمات نیز ارتقا پیدا میکند.
استاندار هرمزگان این اقدام را هدیهای از سوی دولت به مردم استان دانست و ادامه داد: در قالب نهضت سلامت، برنامههای مهمی درزمینهٔ خرید تجهیزات پزشکی، نوسازی آمبولانسها و توسعه زیرساختهای درمانی نیز در دست اجراست. این حرکت ملی با مشارکت بخش خصوصی، نمایندگان مجلس، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اصناف و خیرین سلامت ادامه دارد تا روند بهروزرسانی تجهیزات درمانی در استان با سرعت بیشتری پیش برود.همچنین استاندار هرمزگان به پیشرفت پروژه احداث بیمارستان شرکت نفت ستاره خلیجفارس اشاره کرد و گفت:این بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی با مشارکت وزارت نفت و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتها در حال تجهیز است و با حمایت مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیجفارس و هیئتمدیره آن، در آیندهای نزدیک وارد مدار درمانی استان خواهد شد.آشوری تازیانی با اشاره به اهمیت تداوم نهضت سلامت در هرمزگان گفت: خرید تجهیزات جدید پزشکی و ارتقای امکانات بیمارستانی اقدامی مقطعی نیست، بلکه حرکتی پیوسته است که با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی و نهادهای مختلف ادامه دارد.وی یادآور شد: در حوزه آمبولانسها و سایر تجهیزات پزشکی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و برنامهریزیهای ارزشمندی در دست اجراست تا شبکه خدمات درمانی استان بهصورت کامل بهروزرسانی شود.
افزایش ظرفیت دیالیز تا سطح استاندارد کشوری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پیش از این، ۲۲۰ تخت دیالیز در مراکز درمانی استان فعال بود که حدود ۱۵ دستگاه از چرخه استفاده خارج و بخش زیادی از دستگاهها بیش از یک دهه عمر و ۳۰ هزار ساعت کارکرد داشتند.دکتر پژمان شاهرخی افزود: با اضافه شدن ۸۵ دستگاه جدید، ظرفیت خدمترسانی به بیماران کلیوی در هرمزگان نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته و اکنون به ازای هر چهار بیمار، یک دستگاه دیالیز فعال در استان وجود دارد؛ در حالی که این نسبت پیشتر برای هر شش بیمار، تنها یک دستگاه بود.وی توضیح داد: تجهیزات جدید بر پایه نیازسنجی دقیق، میان بیمارستانهای استان توزیع شدهاند تا همه مناطق، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، از آن بهرهمند شوند. به گفته او، بیمارستانهای حاجیآباد، جاسک، سیریک، میناب، رودان، بشاگرد، بستک، بندرلنگه، پارسیان و خمیر از جمله مراکزی هستند که دستگاههای جدید در آنها نصب میشود.دکتر شاهرخی ادامه داد: «در حال حاضر ۸۰۷ بیمار دیالیزی در استان تحت درمان هستند. از تجهیزات تازه، ۱۰ دستگاه به بیمارستان کودکان بندرعباس و ۳۰ دستگاه به بیمارستان شهید محمدی اختصاص مییابد و باقی دستگاهها در مراکز شهرستانها مستقر خواهند شد.»,d همچنین گفت: با ورود این تجهیزات، تعداد دستگاههای فعال در استان به ۲۰۵ دستگاه رسیده و شاخص تجهیزاتی هرمزگان در حوزه دیالیز به سطح مطلوب و قابل قبول کشوری ارتقا یافته است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأکید کرد: افزودن این دستگاهها ضمن کاهش فشار کاری مراکز درمانی، باعث افزایش سرعت و کیفیت خدمات به بیماران دیالیزی میشود و رضایت مردم را در پی دارد.وی از حمایتهای استاندار هرمزگان، همکاری وزارت بهداشت و مشارکت خیران سلامت قدردانی کرد و افزود: نهضت سلامت در هرمزگان تلاشی مستمر برای ارتقای خدمات درمانی و فراهم کردن دسترسی برابر همه مردم استان به امکانات پزشکی استاندارد است.به گفتهی دکتر شاهرخی، این اقدام نتیجهی همکاری و همافزایی میان دولت، دانشگاه علوم پزشکی، خیران و نهادهای اجرایی استان است و با ادامهی این روند، زیرساختهای درمانی هرمزگان در آیندهای نزدیک به یکی از الگوهای موفق جنوب کشور تبدیل خواهد شد.


روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است
حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان
شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزبالله از خاک لبنان عقبنشینی میکنیم
آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و دهها هزار مفقود
فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد
پروازهای تهران - دبی از 10 تیرماه از سر گرفته میشود
بورس هفته را سبز آغاز کرد
سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد
استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس
ویژهبرنامههای جامجهانی در صدر توجه مخاطبان
دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس
آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک