05

آذر

1404


اقتصادی

09 آبان 1404 18:39 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، دکتر کیوان تاج‌بخش، مدیرکل دفتر اعتبارسنجی، نظارت و قراردادهای سازمان بیمه سلامت ایران گفت:دفتر اعتبارسنجی و نظارت در سازمان با هدف ارتقای شفافیت، پایش داده‌ها و طراحی نظام نظارتی مبتنی بر اطلاعات واقعی ایجاد شده است. وی اضافه کرد: این دفتر هم اکنون با بهره‌گیری از زیرسامانه‌های هوش‌محور، امکان رصد الکترونیکی فرایندهای نظارت و قراردادها را فراهم کرده است.

نابرابری در پرداخت حق بیمه و بهره‌مندی از خدمات

مدیرکل دفتر اعتبارسنجی، نظارت و قراردادهای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد از کارکنان دولت نیز در پنج دهک پایین درآمدی قرار گرفته‌اند و بخش قابل توجهی از بیمه‌شدگان فاقد پرداخت منظم حق بیمه هستند.

تاج بخش افزود: همچنین ۳۳ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت، در دهک‌های ۶ تا ۱۰ درآمدی قرار دارند و به‌صورت رایگان از خدمات بهره‌مند می‌شوند که این موضوع نشان می‌دهد که عدالت در پرداخت حق بیمه نیازمند بازنگری جدی است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴، مجموع هزینه‌های بخش سرپایی بیمه سلامت به ۲۵۸ میلیارد تومان و هزینه‌های بخش بستری به بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان رسید و در مجموع، این ۲ بخش حدود ۳۶۷ میلیارد تومان هزینه برای سازمان ایجاد کرده‌اند.

تاج‌بخش با اشاره به اقدامات نظارتی در زمینه کنترل هزینه‌ها گفت: یکی از چالش‌های مهم ما بررسی صحت استفاده از خدمات بیمه‌ای اتباع خارجی و جلوگیری از سوء‌استفاده از شناسه‌های ملی است و در حال حاضر، داده‌های شناسایی بیمه‌شدگان در حال راستی‌آزمایی است تا اطمینان حاصل شود که خدمات درمانی صرفاً به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

خبر مالیات از تراکنش کارتخوان تکذیب شد