حوزه خلیج فارس
عربستان سعودی و پاکستان توافق کردهاند که یک چارچوب همکاری اقتصادی برای تقویت روابط تجاری و سرمایهگذاری راهاندازی کنند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، روز دوشنبه در دیداری در ریاض این توافق را امضا کردند. در بیانیه مشترک طرفین آمده است که این چارچوب بر اساس منافع اقتصادی مشترک دو کشور و ریشه همکاریهای تاریخی آنها بنا شده است.
در این بیانیه ذکر شده:«به عنوان بخشی از این چارچوب، چندین پروژه استراتژیک و با تاثیر بالا در زمینههای اقتصادی، تجاری، سرمایهگذاری و توسعه مورد بحث قرار خواهد گرفت. این پروژهها به تقویت همکاری بین دو دولت کمک خواهد کرد و نقش محوری بخش خصوصی را نیز تقویت کرده و تبادل تجاری بین دو کشور را افزایش میدهند. این توافقنامه انرژی، صنعت، معدن، فناوری اطلاعات، گردشگری، کشاورزی و امنیت غذایی را در اولویت قرار خواهد داد.»لازم به ذکر است که این دو کشور پیش از این یادداشت تفاهمی برای یک پروژه اتصال برق نیز امضا کردهاند.در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «این چارچوبها نشاندهنده گسترش تلاشهای هر دو کشور برای تقویت روابط برادرانه و تاکید مجدد بر دیدگاه مشترک آنها برای ایجاد یک مشارکت پایدار در زمینههای مختلف اقتصادی، تجاری و سرمایهگذاری است.»
عربستان سعودی و پاکستان دهههاست که روابط نزدیکی دارند، اما در سالهای اخیر به سمت گسترش همکاریها حرکت کردهاند.ولیعهد سعودی و نخست وزیر پاکستان نیز ماه گذشته یک توافق دفاعی برجسته امضا کردند که در آن ذکر شده:«تجاوز به خاک هر یک از این دو کشور، تجاوز به هر دو کشور محسوب میشود.»
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید