سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کمبود پرستار در استان هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به استانداردها، هرمزگان به ۳۰۰۰ پرستار جدید نیاز دارد.
به گزارش صبح ساحل، پژمان شاهرخی به چالشهای موجود در حوزه نیروی انسانی به ویژه در بخش پرستاری اشاره کرد و از اقدامات جدید در راستای آموزش بهیاران و تقویت خانههای بهداشت در استان خبر داد. شاهرخی در ابتدا با اشاره به وضعیت پرستاری در استان اظهارکرد: بر اساس استانداردها به ازای هر تخت باید یک پرستار حضور داشته باشد. با وجود ۳۵۰۰ تخت در بیمارستانهای هرمزگان، باید به همین تعداد پرستار در استان وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد پرستاران استان تنها ۲۱۱۶ نفر است. بنابراین با اضافه شدن هزار تخت بیمارستانی در آینده، کمبودی بالغ بر ۳۰۰۰ پرستار خواهیم داشت.
وی همچنین به یکی از دلایل کمبود پرستار در بندرعباس اشاره کرد و افزود: گرانی مسکن در بندرعباس، با اجاره ماهیانه خانههای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی و حقوق حدود ۲۰ میلیون تومانی، باعث میشود که پرستاران نتوانند در این شهر زندگی و کار کنند. در چند ماه گذشته ۴۰ پرستار در استان از کار خود استعفا دادهاند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه از اقدامات جدید برای حل این مشکل خبر داد و گفت: برای جبران این کمبود، پنج تفاهمنامه در خصوص افتتاح هنرستانهای بهیاری در شهرستانهای میناب، بندرلنگه، قشم و پسرانه بندرعباس منعقد شده است که در سال آینده، سالانه ۱۵۰ بهیار بومی هرمزگان فارغالتحصیل خواهند شد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند
هشدار سازمان غذا و دارو درباره مکمل ورزشی با نشان تجاری ON
كنكور رتبهبندی علمی موسسات غیردولتی بهزودی عملیاتی میشود
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی دانشآموزان ابلاغ شد
آغاز مصاحبه مجازی پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از امروز
تغییر قیمت و سهمیه سوخت در دستور کار نیست
مسکن رکورد دار رکود در ۱۴۰۴ شد
کیپورد به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد!
آمادهباش سراسری در صنعت برق
احراز هویت خریداران طلا و سکه الزامی شد
معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است
حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان
شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزبالله از خاک لبنان عقبنشینی میکنیم
آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و دهها هزار مفقود
فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید