سلامت
رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان از شناسایی سه بیمار مبتلا به تب دِنگی در بندرلنگه خبر داد و نسبت به افزایش فعالیت پشه ناقل با خنک شدن هوا هشدار داد.
به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالمی، اظهار کرد: تاکنون سه مورد ابتلاء به تب دِنگی در شهرستان بندرلنگه شناسایی شده که همه بیماران بهصورت سرپایی درمان و ترخیص شدهاند.
وی با اشاره به آمار سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۳ نوزده مورد ابتلاء در بندرلنگه گزارش شد که ۱۴ نفر از بیماران بومی و پنج نفر غیر بومی بودند.
سالمی هشدار داد: با کاهش دمای هوا احتمال فعالیت دوباره پشه ناقل این بیماری افزایش مییابد.
او با بیان اینکه این پشهها معمولاً در محیطهای مرطوب و آبهای راکد مانند زیر کولرها، ظروف آب و گلدانها تجمع میکنند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائمی مانند تب، سردرد، درد پشت چشم یا تهوع باید سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان تأکید کرد: پوشیدن لباسهای پوشیده، استفاده از مواد دافع حشرات و از بین بردن آبهای راکد از مهمترین روشهای پیشگیری از گزش پشه ناقل است.
همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۲ مورد ابتلاء به تب دِنگی در سطح استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۸۴ مورد مربوط به انتقال محلی و ۱۸ مورد مربوط به اتباع خارجی بوده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات
نشست مشترک سران قوا برگزار شد
فراهم شدن امکان ویرایش حوزه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
پخش بازی بعدی ایران در سینماها؛ به شرط صعود
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید