برای نخستین بار و با حمایت سازمان منطقه آزاد، دانشآموزان جزیره قشم به مسابقات بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۵ به ابوظبی اعزام میشوند.
به گزارش صبح ساحل، گروهی از دانشآموزان پژوهشسرای جوان قشم، پس از دو سال تلاش و آموزش مستمر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی، آماده میشوند تا به عنوان اولین تیم دانشآموزی هرمزگان و همپای تیم های شهرهای بزرگ کشور، در رقابتهای بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه شرکت کنند.
این رویداد علمی بزرگ از ۱۹ تا ۲۴ آبانماه در شهر ابوظبی برگزار میشود و تیم قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، نماینده افتخارآفرین جزیره در این رقابتها خواهد بود.
کارگاهی که روزی با چند قطعه ساده آغاز شد، امروز به نقطهای از امید و الهام تبدیل شده است. جایی که نوجوانان قشمی با دستان کوچک اما ذهنهای بزرگ خود، رباتهایی میسازند که میتوانند رؤیاهایشان را به حرکت درآورند و حالا از داستان آغاز راه و رویاهایشان سخن می گویند.
الهه ریوندی، مشاور مدیرعامل سازمان در امور کودک و نوجوان دراینباره گفت: دانشآموزان پرتلاش جزیره، با شور و هیجان در حال آمادهسازی خود برای شرکت در مسابقات بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۵ هستند.
وی ادامه داد: کارگاه آموزشی با حمایت و تجهیز سازمان منطقه آزاد قشم راهاندازی شده و اکنون به پایگاه خلاقیت و نوآوری دانشآموزان تبدیل شده است. بچهها این روزها با انگیزه بالا، مهارتهای خود را ارتقا میدهند تا بتوانند در رقابت بزرگ پیشرو بدرخشند.
بهنام هضمدل، مربی تیم رباتیک هم از حمایت های مدیرعامل منطقه آزاد از تیم نوپای رباتیک جزیره که موجب درخشش در سطح ملی و راهیابی به عرصه بین المللی قدردانی و اظهار امیدواری کرد قشم طی یک برنامه سه ساله به پایلوت حوزه رباتیک دانش آموزی در جنوب کشور تبدیل شود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است