06

تیر

1405


شهرستان‌ها

21 مهر 1404 18:16 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، محمدصدیق ارم، رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: گونه ماهی یال اسبی در کشور هیچ‌گونه مصرف خوراکی ندارد و فقط صادر می‌شود که صادرات این محموله به کشور چین انجام شده است.

وی ادامه داد: این ماهی‌ها تحت نظارت بهداشتی و پس از انجام آزمایش‌های مورد نیاز میکروبی و شیمیایی فرآورده‌های خام دامی و بعد از تایید گواهی سلامت صادرات به کشور یادشده صادر شده است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: قیمت متوسط هر کیلوگرم از ماهیان غیرماکول یا غیر معمولی همانند یال اسبی برای صادرات ۱.۲ دلار است که با توجه به بسته بندی، سایز و نوسانات ارزی قیمت تغییر می‌یابد.

ارم اضافه کرد: سال گذشته ۴۹۴ تُن ماهی یال اسبی در آب‌های جزیره قشم صید و ۱۰۰ درصد صادر شد.

وی خلیج‌فارس و به‌ویژه آب‌های جنوب جزیره قشم را از مهم‌ترین صیدگاه‌های ماهیان یال اسبی در استان هرمزگان دانست و گفت: فصل صید این ماهی هر سال از فروردین‌ماه شروع و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است