سلامت
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه موجودی قابل توجهی از انسولین داخلی در انبار داریم که پاسخگوی چندین ماه آینده است، گفت: به علت پوشش بیمهای یکسان، مردم تمایل بیشتری دارند که از داروی وارداتی استفاده کنند.
به گزارش صبح ساحل، مهدی پیرصالحی درباره وضعیت تامین انسولین اظهار کرد: در حال حاضر نه در تولید و نه در واردات انسولین مشکلی وجود ندارد البته باید دربارهی حمایت از تولید داخلی نیز بحثها و برنامههایی داشته باشیم تا این بخش تقویت شود.
وی درباره علت تمایل مردم به استفاده از انواع خارجی انسولین گفت: به دلیل اینکه قیمت انسولین وارداتی و تولید داخلی با در نظر گرفتن حمایتهای بیمهای تقریباً برای بیمار یکسان تمام میشود، مردم تمایل بیشتری دارند که از داروی وارداتی استفاده کنند.
پیرصالحی ادامه داد: در حال حاضر، تامین هیچکدام از انواع انسولین، چه تولیدی و چه وارداتی، دچار مشکل نیستند. ما موجودی قابل توجهی از انسولین داخلی در انبارها داریم که پاسخگوی چندین ماه آینده است. انسولین وارداتی نیز بهموقع وارد کشور میشود و در بازار مصرف قرار میگیرد.
رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نوع تولیدی انسولین نیز به شکل پن یا قلم است، واقعیت این است که در هیچکجای دنیا پِن انسولین به اندازهی ایران به این شکل راحت و گسترده مصرف نمیشود. ما باید بهتدریج به سمتی برویم که استفاده از قلمهای یکبار مصرف کمتر و از کارتریجهای انسولین استفاده شود زیرا هزینه انواع یکبار مصرف هزینه زیادی است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند
هشدار سازمان غذا و دارو درباره مکمل ورزشی با نشان تجاری ON
كنكور رتبهبندی علمی موسسات غیردولتی بهزودی عملیاتی میشود
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی دانشآموزان ابلاغ شد
آغاز مصاحبه مجازی پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از امروز
تغییر قیمت و سهمیه سوخت در دستور کار نیست
مسکن رکورد دار رکود در ۱۴۰۴ شد
کیپورد به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد!
آمادهباش سراسری در صنعت برق
احراز هویت خریداران طلا و سکه الزامی شد
معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است
حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان
شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزبالله از خاک لبنان عقبنشینی میکنیم
آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و دهها هزار مفقود
فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد