خواندنیها
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد: برخلاف باور رایج که «در بارداری باید به اندازه دو نفر غذا خورد»، واقعیت این است که نیاز به مصرف انرژی در دوران بارداری به وضعیت فیزیولوژیک، سن بارداری، میزان فعالیت و خصوصیات فردی بستگی دارد و باید توسط متخصص تغذیه محاسبه شود.
به گزارش صبح ساحل، بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، انرژی مورد نیاز مادران باردار در سهماهه اول بارداری، مشابه زنان غیرباردار است. در سهماهه دوم، این میزان تنها حدود ۳۴۰ تا ۳۶۰ کیلوکالری در روز افزایش مییابد و در سهماهه سوم نیز فقط ۱۱۲ کیلوکالری دیگر به آن اضافه میشود. بنابراین باور غلطی است که "خانم باردار باید برای دو نفر غذا بخورد. "
دفتر بهبود تغذیه جامعه تأکید کرد که مصرف بیش از حد مواد غذایی و پرکالری در دوران بارداری نه تنها باعث رشد عالی جنین نمیشود، بلکه میتواند منجر به افزایش وزن بیش از حد مادر و جنین شود. این وضعیت خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت بارداری و پرفشاری خون را افزایش میدهد و سلامت جنین را نیز به خطر میاندازد.
همچنین برخی از زنان باردار به دلیل باور نادرست به "دو نفره بودن" در دوران بارداری، به مصرف غذاهای پرکالری، شور یا شیرین روی میآورند و این رفتار را به ویار نسبت میدهند، در حالی که کنترل تغذیه در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند