حوزه خلیج فارس
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز جمعه برای ریاست هیئت پادشاهی سعودی شرکتکننده در هشتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.
در بیانیهای که توسط وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، آمده است که هیئت فیصل بن فرحان شامل شاهزاده ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده؛ عادل بن احمد بن الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه و نماینده آب و هوا؛ فیصل بن فاضل علی ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامهریزی؛ دکتر عبدالله الربیعه، مدیر کل آژانس امدادرسانی سعودی؛ عبدالرحمن الراسّی، معاون وزیر در امور چندجانبه بینالمللی و ناظر کل معاونت دیپلماسی عمومی و عبدالعزیز الواصل، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد بوده است.
در این بیانیه آمده است که در حاشیه هشتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پادشاهی سعودی میزبان تعدادی از ابتکارات و جلسات با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقهای و بینالمللی و پیشبرد تلاشهای دیپلماتیک بشردوستانه و توسعهای خواهد بود. عربستان سعودی همچنین ریاست کنفرانس بینالمللی و امنیتی حل مسالمتآمیز مسئله فلسطین و اجرای راهحل دو دولتی در سطح رهبران و همچنین نشست وزرای ائتلاف جهانی برای اجرای راهحل دو دولتی را بر عهده خواهد داشت.
فیصل بن فرحان و هیئت همراه وی همچنین در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد شرکت میکنند، علاوه بر این، در طیف وسیعی از جلسات رسمی برای تقویت همکاریهای چندجانبه، بررسی تحولات منطقهای و بینالمللی، حمایت از تلاشها برای ارتقای صلح و امنیت بینالمللی و هماهنگی کار مشترک برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار نیز حضور خواهند داشت.
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است