فرهنگی و هنری
سرپرست ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان از آغاز فاز دوم مرمت خانه تاریخی کاظم در شهرستان بستک خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، عباس رئیسی روز سهشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۴ با اعلام این خبر گفت: در فاز دوم مرمت خانه کاظم، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته و عملیات دیوارچینی، مرمت جدارهها و مرمت سقف در دستور کار قرار دارد.
سرپرست ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان با اشاره به اقدامات انجامشده در مرحله نخست افزود: در فاز اول مرمت این بنای ارزشمند تاریخی، عملیات آواربرداری، تفکیک مصالح و مرمت بخشهای آسیبدیده انجام شد.
او با تأکید بر اهمیت حفظ بافت تاریخی بستک اظهار کرد: خانه کاظم بهعنوان یکی از آثار شاخص معماری منطقه، نقشی مهم در معرفی هویت تاریخی بستک دارد و تلاش میکنیم با تکمیل مراحل مرمت، این بنا بهعنوان ظرفیتی در حوزه گردشگری فرهنگی نیز مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
رئیسی افزود: هدف ما از مرمت این خانه، تنها حفاظت کالبدی بنا نیست، بلکه تلاش داریم با احیای کارکردهای فرهنگی و گردشگری آن، این اثر به فضایی برای معرفی تاریخ و هنر مردم بستک تبدیل شود.
سرپرست ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خاطرنشان کرد: مرمت خانههای تاریخی علاوه بر حفظ میراث ارزشمند گذشتگان، میتواند زمینهساز توسعه گردشگری فرهنگی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای جوامع محلی باشد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت؛ سکه ۱۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد
تداوم وقفه در بخشی از خدمات بانک ملی
تمدید مهلت واریز وجه منتخبین طرح فروش ایرانخودرو تا ۱۰ تیر
تورنمنت سه جانبه سهیمه آسیا؛ اعلام اسامی داوران دیدار گلگهر و چادرملو
ثبتنام «خادمین امام شهید» آغاز شد
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
نخست وزیر آرژانتین استعفا کرد
ایران در خردادماه امسال ۳۷۶ بار لرزید
همدلی برای روشنایی ایران
بازگشت تدریجی پروازهای خارجی به ایران/ امارات از این هفته، لوفتهانزا از آبان
توافق سطحی یا ریشهای؟
۵۷ گل خورده سهم آسیاییها در مرحله گروهی جام جهانی