06

آذر

1404


اجتماعی

09 شهریور 1404 17:56 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، لبوبو، عروسکی با ظاهر عجیب و دندان‌های کج، و «نژا۲»، انیمیشنی بر پایه اساطیر چینی، تاکنون مجموعاً بیش از ۴ میلیارد دلار فروش داشته‌اند، رقمی که ۸.۶ برابر بودجه دو سال اخیر فرهنگ و هنر ایران است.

محبوبیت این محصولات نه به زیبایی کلاسیک بلکه به «کیوت بودن» و جذابیت ناشی از نقص‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردشان بستگی دارد.
پاپ‌مارت، سازنده لبوبو، با تبلیغات گسترده و همکاری با سلبریتی‌ها و گروه‌های کی‌پاپ، فروش خود را در آمریکا و جهان به شکل چشمگیری افزایش داده است. «نژا۲» نیز با بهره‌گیری از فرهنگ و اساطیر بومی چین و کیفیت بالای تولید، بازارهای آسیای شرقی و غرب را فتح کرده و حتی به نماد میهن‌پرستی تبدیل شده است.


این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که چین با اتکا به محصولات فرهنگی و استراتژی قدرت نرم، نه تنها بازار سرگرمی را قبضه می‌کند بلکه توانسته هژمونی فرهنگی آمریکا را به چالش بکشد و معیارهای جهانی زیبایی و ذائقه مخاطبان را بازتعریف کند.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

فعالیت مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان در روزهای ۶، ۸ و ۹ آذرماه غیر حضوری شد