04

شهریور

1404


اقتصادی

04 شهریور 1404 18:23 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب زاده ، مدیر عملیات سایپا در خصوص آخرین وضعیت تولید شاهین و تحویل آن به متقاضیان اظهار داشت:در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۹۳۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند. از این تعداد، ۴۷ درصد یعنی حدود ۴۳۴ هزار نفر متقاضی خودرو شاهین بودند که شامل شاهین دنده‌ای و شاهین اتومات می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که از آغاز تولید خودرو شاهین تا امروز، کل تولید ما برای انواع خودروهای شاهین ۱۷۰ هزار دستگاه بوده است.

حبیب زاده بیان کرد: مدیران وقت وزارت تصمیمی گرفتند تا به منظور کاهش التهاب بازار، ۴۳۰ هزار نفر را به عنوان متقاضی خودرو شاهین ثبت‌نام کنند. این سیاست به دلیل تقاضای زیاد برای خودروی جدید اتخاذ شد.

وی افزود: ما به مشتریان م اطلاع‌رسانی‌هایی برای تحویل انواع خودروها، از جمله ساینا و کوییک، انجام دادیم. در مقطعی که فراخوان دادیم، امکان تحویل این خودروها برای ما مقدور بود.

مدیر عملیات سایپا گفت: مشتریان امکان انصراف از ثبت‌نام را داشتند، اما به دلیل جذابیت خودرو شاهین، بسیاری از مشتریان تصمیم به انصراف نگرفتند و منتظر دریافت خودروی خود شدند.

وی افزود: ما به عنوان خودروساز هر ۶ ماه می‌توانیم صورت‌های مالی‌مان را به سازمان‌های ناظر ارائه دهیم. به همین دلیل، سعی کردیم مشتریان شامل افزایش قیمت‌های چندباره نشوند و تحویل متقاضیان را در زمان‌های کوتاه‌تری انجام دهیم.

مدیر عملیات سایپا بیان کرد: امکان ثبت‌نام این مشتری‌ها تا سال ۱۴۰۵ برایشان فراهم بود و از همان سال ۴۰۲ که فراخوان‌ها را شروع کردیم، زمان تحویل آغاز شد.

همچنین در ادامه رضا حسینی ، مدیر ارتباطات شرکت سایپا اظهار داشت: آمار ارائه‌شده غیرواقعی نیست و ما نمی‌خواهیم اطلاعات نادرستی ارائه دهیم که بعداً مجبور به پاسخگویی باشیم. مشتریان عزیز باید بدانند که تحویل خودروها به ترتیب اولویت انجام می‌شود. برای مثال، هفته گذشته اعلام کردیم که ۱۰ هزار دستگاه خودرو تکمیل و آماده تحویل است.

وی با بیان اینکه آمار ما مبهم نیست و ما در مورد معوقات و تحویل‌ها شفاف هستیم افزود: نمی‌خواهیم مشکلات را زیر فرش بکشیم؛ بلکه به وضوح می‌گوییم که ما متعهد به پاسخگویی به مشتریان هستیم. اگر مشکلاتی وجود دارد، باید به آنها پرداخته شود.

مدیر ارتباطات شرکت سایپا بیان کرد: ما در این شرکت کار می‌کنیم و متعهد به ارائه خدمات به مشتریان هستیم. نمی‌توانیم فقط بخشی از واقعیت را ببینیم و سایر مشکلات را نادیده بگیریم. این درست نیست که بگوییم به دلیل عدم انجام تعهدات، مشکلات ایجاد شده است. باید ظرفیت تولید و دیگر عوامل را در نظر بگیریم.

وی افزود: ما وارث یک سری مشکلات هستیم که در حال حاضر با آنها مواجه‌ایم. شرکت سایپا هزینه مالی زیادی در این راستا متقبل شده است و خود شرکت نیز نمی‌خواهد که این تأخیر ادامه پیدا کند.

مدیر ارتباطات شرکت سایپا گفت: برای شرکت، تأخیر در تحویل خودرو علاوه بر هزینه‌های مالی، به برندینگ آن نیز آسیب می‌زند. ما باید تلاش کنیم تا اعتماد مشتریان را دوباره جلب کنیم. بیشتر از مشتریان، خود شرکت در پی حل این مشکلات است.

دیدگاه ها (0)
img

شرط سن دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت

۲ برابر شدن معافیت‌های مالیاتی اصناف و مشاغل در سال جاری

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل ذوب‌آهن مشخص شد

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی طوفان و باران در هرمزگان

قطع برق بیش از ۴ ساعت در روستاهای هرمزگان؛ نوزادان و بیماران در گرمای طاقت‌فرسا در خطرند

نورمن: گروسی گفته بازرسان آژانس احتمالا به ایران بازمی‌گردند

تولید ۱۷۰ هزار شاهین در برابر ۴۳۰ هزار متقاضی؛ سایپا در تنگنای تحویل

دعوت ۲۰ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی

ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل‌ درمانی در خرداد و تیر ۱۴۰۴

آرژانتین حریف تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی جهان شد

افتتاح ۱۳۵ مدرسه جدید در هرمزگان تا مهر

۴۴ کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله ایران معامله شد

۱۸۰ بسته هرویین بلعی از ۲ تبعه افغان در مرز تایباد کشف شد

ثبت‌نام طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروها آغاز شد

هشدار مطالعه جدید: گرما سرعت پیرشدن را افزایش می‌دهد

خـبر فوری:

بی‌نظمی در مدیریت بار، خاموشی‌های بی‌برنامه را افزایش می‌دهد