سرویس بین الملل
به گفته روزن، هیأتی از ایران نیز قرار است روز جمعه به وین سفر کند تا با آژانس بینالمللی انرژی اتمی دیدار کند.
به گزارش صبح ساحل، وزیران خارجه ایران، بریتانیا، فرانسه و آلمان قرار است امروز جمعه در تماسی تلفنی درباره تهدید سه کشور اروپایی برای فعالسازی مکانیزم ماشه و بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران گفتوگو کنند.
«لارا روزن»، روزنامهنگار باسابقه آمریکایی شامگاه پنجشنبه به نقل از منابع خود از تصمیم وزیران خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان (موسوم به تروئیکای اروپایی) برای رایزنی تلفنی با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در روز جمعه خبر داد.
او در تارنمای «دیپلماتیک» نوشت که این تماس در شرایطی انجام میشود که سه کشور اروپایی پیشتر در نامهای به شورای امنیت هشدار داده بودند در صورت عدم پاسخ ایران به نگرانیهای ادعایی این سه کشور درباره برنامه هستهای، روند بازگرداندن تحریمها را کلید خواهند زد.
به گفته روزن، هیأتی از ایران نیز قرار است روز جمعه به وین سفر کند تا با آژانس بینالمللی انرژی اتمی دیدار کند.
او افزود: «تروئیکای اروپایی به ایران پیشنهاد تمدید محدود برخی مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را ارائه کردهاند، به شرط آنکه تهران بار دیگر به میز مذاکرات بازگردد و به نگرانیهای فوری جامعه بینالملل درباره شفافیت و ابعاد برنامه هستهای خود پاسخ دهد. اما تاکنون ایران پاسخی به این پیشنهاد نداده است.»
در همین زمینه، مقامات آمریکایی نیز اعلام کردهاند که در صورت عدم نشان دادن تمایل بیشتر از سوی ایران برای رفع نگرانیهای غرب، فعالسازی مکانیزم ماشه اجتنابناپذیر خواهد بود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند