سیاسی
وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه معاون گروسی فردا به تهران میآید ، تصریح کرد: هیچ برنامهای برای بازدید از مکانی، تا به چارچوبی دست پیدا نکنیم، وجود ندارد.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، عباس عراقچی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مذاکرات با آژانس انرژی اتمی فردا برای تعیین چارچوب همکاری برگزار میشود. معاون گروسی فردا به تهران میآید و هیچ برنامهای برای بازدید از مکانی تا به چارچوبی دست پیدا نکنیم، وجود ندارد و همکاری آغاز نمی شود. این چارچوب هم بر مبنای قانون مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
وی ادامه داد: تماس های ما با اروپاییها ادامه دارد. آنها بحث اسنپ بک را مطرح کردهاند که موضع ما این است که اسنپ بک موضوعیت ندارد. اروپا از نظر ما مشارکتکننده در برجام محسوب نمیشود. البته بحثهای فنی و حقوقی وجود دارد که همکاران من با اروپایی ها در تماس هستند، ولی زمانی برای مذاکره بعدی مشخص نشده است.
عراقچی درباره احتمال مذاکره به آمریکا گفت: هنوزهیچ چیزی درباره مذاکره با آمریکا قطعی نشده است.
وزیر خارجه همچنین درباره تحولات اخیر در غزه بیان کرد: وزارت خارجه بیانیهای در این زمینه صادر کرده است. ما هرگونه اشغال غزه و جابجایی مردم غزه را محکوم می کنیم. دیروز چند کشور اسلامی هم بیانیه مشترکی صادر کردند و مواضع کشورهای اسلامی منطقه مواضع بسیار خوبی بوده است.
وی همچنین درباره صلح آذربایجان و ارمنستان گفت: فردا وزیر خارجه ارمنستان با من تماس تلفنی خواهد داشت. آقای پاشینیان هم تماس خواهد گرفت. روز سه شنبه هم قرار است معاون وزیر خارجه این کشور به تهران بیاید.موضع ما درباره زنگزور کاملا روشن است. ما از هرگونه صلح بین ارمنستان و آذربایجان استقبال میکنیم و قبلا هم درباره نقشآفرینی برای دستیابی به صلح، اعلام آمادگی کردهایم. ما خواهان حفظ حاکمیت کامل هر کشوری بر سرزمین خود هستیم و از تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه و مرزهای بینالمللی دفاع کرده و هرگونه تغییری را نمی پذیریم. در بیانیه مشترک آذربایجان و ارمنستان، به حاکمیت و به تمامیت ارضی کشورهای منطقه احترام گذاشته شده است و با هرگونه تغییر مرزی مخالفت شده است که این در راستای مواضع کشورمان است.
عراقچی در پایان گفت: بحث کریدور کنار رفته و بحث از یک جاده ترانزیتی تحت حاکمیت ارمنستان و صلاحیت قضایی این کشور در خاک آنها کشیده می شود که شرکت امریکایی- ارمنستانی که در ارمنستان به ثبت میرسد این کار را انجام خواهد داد. ما اعلام کرده ایم که هرگونه حضور خارجی در منطقه به هر شکل می تواند تبعات منفی برای صلح منطقه داشته باشد. مااین موضع را به هر دو کشور اعلام کردهایم. ما از نزدیک تحولات را رصد میکنیم. تاکنون مواضع اصولی ما رعایت شده است، البته حضور احتمالی شرکت امریکایی موجب نگرانی است که در این خصوص به مشورتهای خود ادامه می دهیم.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند