حوزه خلیج فارس
امارات ساخت خط لوله برای انتقال آب شیرین از مصر به غزه را آغاز میکند.
به گزارش صبح ساحل، خبرگزاری دولتی امارات گزارش داد که این کشور قصد دارد برای کاهش مشکل کمبود آب در غزه، یک خط لوله برای انتقال آب شیرین راهاندازی کند.
گفته شده این خط لوله قرار است آب را از مصر به جنوب غزه منتقل کند و تیمهای فنی اماراتی هم اکنون ارسال تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه را آغاز کردهاند.
ابتدای این هفته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ساخت این خط لوله در روزهای آینده آغاز میشود و انتظار میرود هفتهها طول بکشد. این پروژه یک کارخانه آب شیرینکن مصر را به منطقه «المواصی» در امتداد ساحل غزه متصل میکند و میتواند روزانه نیاز ۶۰۰ هزار نفر را تامین کند.
در حال حاضر دسترسی به آب آشامیدنی تمیز در غزه به اندازهای محدود است که اکثر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری این باریکه مجبور هستند از آب شور و اغلب غیرقابل آشامیدنی استفاده کنند.
در طول بیست و دو ماه جنگ غزه، اسرائیل بی وقفه زیرساختهای آب این باریکه را هدف قرار داده و بیش از ۸۵ درصد از سازههای آب و فاضلاب از جمله خطوط لوله، چاهها و تاسیسات تصفیه آب را غیرقابل استفاده کرده است. اسرائیل ورود تجهیزات مرتبط با تصفیه آب به نوار غزه را مسدود کرده و تعمیرات آن را دشوار کرده است. همچنین انبار اداره آب را هدف قرار داده و تجهیزات و قطعات یدکی را نابود کرده است.
از سوی دیگر، کارگرانی که سعی در تعمیر یا بهرهبرداری از زیرساختهای آب داشتهاند، طی این مدت مستقیماً هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدهاند. مقامات بهداشتی غزه میگویند که کار در بخش آب اکنون به یک شغل مرگبار تبدیل شده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند