جنوب کشور
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر گفت: با تلاشهای وزارت امور خارجه و پیگیریهای مستمر انجام شده، ۱۲ صیاد بوشهری که نزدیک به دو ماه پیش در آبهای مرزی بازداشت شده بودند، از زندانهای عربستان آزاد و وارد خاک کشور شدند.
به گزارش صبح ساحل، نجمه قائدیزاده، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر روز سهشنبه گفت: پس از رسیدن این صیادان به محدوده آبهای استان بوشهر و برقراری تماس با مرزبانی، هماهنگیهای لازم برای بازگشت آنها به خانه و کاشانه انجام شد و اکنون در کنار خانوادههای خود هستند.
وی افزود: برخی از صیادان و ملوانان به دلیل تجاوز ناخواسته به مرزهای آبی کشورهای همسایه بازداشت میشوند.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر گفت: در مواردی این افراد برای صید بیشتر وارد آبهای عربستان شده و مرتکب تخلف مرزی ( شبهه جرم) و تجاوز سرزمینی میشوند که در نتیجه توسط نیروهای آن کشور دستگیر میشوند.
وی ادامه داد: در اواخر خردادماه نیز ۱۵ صیاد دیگر استان بوشهر در شرایط مشابه بازداشت شدند که روند پیگیری برای آزادی آنها در دست اقدام است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت رعایت مرزهای دریایی تصریح کرد: از صیادان و ملوانان انتظار داریم با درک دقیقتری از حساسیتهای مربوط به حاکمیت سرزمینی، از هرگونه اقدام منجر به بازداشت در کشورهای همسایه خودداری کنند.
قائدیزاده تاکید کرد: شأن و منزلت شهروند ایرانی باید حفظ شود و امید است رفتارها و رویکردهای فعالان حوزه دریا بهگونهای باشد که به تقویت این جایگاه کمک بیشتری کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید