سرویس بین الملل
در پی تحولات اخیر در سوریه به ویژه استان سویداء و وقوع درگیریهای داخلی و حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در آن، نماینده آمریکا در سوریه با بیان اینکه این کشور در مرحله حساسی قرار دارد، خواستار برقراری صلح و گفتوگو در سوریه شد.
به گزارش صبح ساحل، «تام باراک»، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه، در پستی در حساب کاربری ایکس خود گفت که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده، برای لغو تحریمها علیه سوریه گامی اساسی بود.
به نقل از خبرگزاری سما، باراک خاطرنشان کرد که این تصمیم «به مردم سوریه فرصتی داده است تا از سالها رنج و جنایات غیرقابل تصور عبور کنند.»
وی افزود جامعه بینالمللی که با خوشبینی محتاطانه، تلاش سوریه برای گذار از میراث درد به آیندهای روشنتر را نظاره کرده است، تا حد زیادی از دولت نوپای سوریه حمایت کرده است.
باراک ادامه داد: «با این حال، این جاهطلبی شکننده اکنون تحت الشعاع یک شوک عمیق قرار گرفته است، زیرا اقدامات وحشیانهای که توسط جناحهای متخاصم در میدان انجام میشود، اقتدار دولت را تضعیف و هرگونه نظم ظاهری را بیثبات میکند.»
نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه در پست خود از همه جناحها خواست که فوراً سلاحهای خود را زمین بگذارند، خصومتها را متوقف کنند و چرخه انتقام قبیلهای را کنار بگذارند.
او پست خود را با تاکید بر این نکته به پایان رساند که «سوریه در یک مقطع حساس قرار دارد. صلح و گفتوگو باید حاکم شود و این دو پارامتر باید همین حالا اعمال شوند.»
اخیرا درگیریهایی میان گروههای مسلح دروزی و بادیهنشینان در استان سویداء رخ داد که با مداخله نیروهای نظامی دولت انتقالی در سوریه متوقف شد. رژیم صهیونیستی نیز به بهانه حمایت از جامعه دروزی در سوریه، اهدافی را در دمشق هدف قرار داد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند